22 december 08 - Albin goes bananas with the omslagspapper

I år har jag ganska tajt ekonomi, men har trots det köpt en jäkla massa julklappar. Kanske fler än tidigare år.
En liten tradition jag har sedan 2006 är att slå in några julklappar i ett omslagspapper med samma mönster som min blogg.

Det hela började julen 2006 när jag bytte ut min bloggbakgrund till en med snöflingor och mitt huvud. Min storebror Daniels flickvän/sambo Jessica kommenterade det hela med att skriva "Snygg bakgrund! Finns den som omslagspapper?". Det var ju en jättebra idé! Det blev inget storskaligt projekt, men jag skrev ut bloggbakgrunden på ett A4 och slog in en liten present till Daniel och Jessica.


Julklapp till Daniel och Jessica julen 2006.

Julen 2007 klädde jag in fler julklappar med omslagspapper med det årets julbloggbakgrund. Jag har för mig att de flesta julklapparna förärades med det fina pappret. Rätt kul grej.


Några julklappar som de såg ut år 2007.

I år har jag faktiskt beställt omslagspapper på nätet. Det var ganska dyrt med stora rullar, men A3-ark var väldigt överkomligt, så jag beställde ett gäng såna med olika mönster. Tyvärr beställde jag dem innan jag blev färdig med årets julbloggbakgrund, så det blev andra motiv.


Min favorit kan vara den här. Svärfar Börje får en av sina julklappar i ett omslagspapper med Börje King-logga. Den har jag själv designat.


De andra tre mönstren är, från vänster: 2006 års julbloggmönster, De blå rören från februari i år, och den gul-orange bloggbakgrunden från början av 2007.


Närbild. (Jo, det är sant!)

Jag slog in de flesta julklapparna (över tjugo stycken) i ett annat omslagspapper. Ett brunt papper med vita konturer av pepparkaksgummor. Jag gjorde slut på en hel rulle. Det blev några småremsor kvar och nu kommer jag till delen där jag "went bananas". Jag kom på att jag kunde använda resterna till att busa lite, och slå in frukterna i fruktskålen.


Två klementiner och tre bananer.

När jag ändå var igång slog jag in Josies datormus också. Den gick fortfarande att använda eftersom jag inte klädde in undersidan. När Josie kom hem från jobbet tyckte hon dock inte det var så himla kul. Min svärmor skrattade dock högt när hon fick se mitt hyss med fruktskålen.


Josies datormus.

Over and out!

Kommentarer:
Viktor Mellgren skrev:

Thats a fucking business med omslagspapper alltså...

2008-12-24 @ 12:41:45

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits