Rånade jag Swedbank på Frölunda torg?

Igår var jag hemma och tog det lugnt. Kände mig rätt risig.

Eftersom jag var ensam i lägenheten finns det ingen som kan intyga att jag verkligen var här hemma vid 18-tiden. Vid 18-tiden rånades Swedbank på Frölunda torg. Enligt GP utfördes rånet av "en beväpnad man i en djurliknande maskeraddräkt". Hittills har två av mina bekanta frågat om det var jag.

Om någon ser en person i maskeraddräkt på Frölunda torg, så är det nog många som skulle gissa på att det var jag. Jag har ju promenerat omkring på torget iklädd både Mumin- och Bamsedräkt. Men trots detta skulle jag inte påstå att jag är en "bankrånartyp". Det är inte riktigt min grej.

Men jag har inte så mycket alibi, men Polisen har iallafall inte kontaktat mig. Ännu.

Dessutom var det nog lite misstänkt när jag dök upp i lunchrummet igår, inför personalfesten, och alla pratade om bankrånet och jag kontigt nog "inte hade hört någonting om något bankrån".

Jaja. Jag ska nog sluta blogga nu. Jag känner att jag sitter och gräver min egen grav här...


Bild från min lägenhet.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits