På lördag åker jag!

Tjenixen!

Det har varit lite hektiskt, lite rörigt och mycket bra den senaste tiden.
Jag har varit dålig på att blogga, men jag har haft en del annat att tänka på.

På lördag morgon sätter jag mig på tåget till Arvika! Det är ju jättesnart! Jag har planerat sedan... Jag vet inte när. Jo, jag började väl ta tag i det när jag kom hem från mina två månader i Stockholm.

År 2007 hade jag en mycket duktig funktionär som hette Viktoria. Jag ville att hon jobbade i mitt team 2008 också, men då var hon i Australien. När hon nu kommit tillbaka efter ett år down under, har jag utnämnt henne till nyckelfunktionär. Hon har alltså samma rang som jag själv, och jag känner att vi är ett bra team. Viktoria har stenkoll på allt. Och om det någon gång skulle vara något hon glömt att tänka på, så tänker jag på det.

Sista helgen jag var i Stockholm var Josie på besök och Viktoria var i Arvika på ett möte för alla nyckelfunktionärer inom "Publikservice". När hon kom hem och jag pratade med henne berättade hon att det är en väldans massa grejer man ska göra som nyckelfunktionär i år. Vi ska inte bara anställa folk, utan också skriva en genomförandeplan och budgetkalkyl, med mera.
Först kändes det väldigt jobbigt, men Viktoria sa ungefär att "Då kan vi ju beställa vad vi vill!". Och det stämmer ju till viss del. Vi har klurat länge på vad vi behöver, vad vi har haft tidigare år, och vad vi saknat tidigare år.

Vi kämpade för att få ha fem kassor, istället för fyra, som tidigare år. Depeche Mode kommer ju till Arvika i år!  Plötsligt fick vi veta att vi ska ha nio kassor. Så v har ringt runt till massvis med folk som anmält intresse, och kanske var tionde har sagt att de kan. De andra har antingen förhinder, eller så har de redan blivit anställda av någon som glömt ta bort dem från listan.

Nu i helgen kände jag och Viktoria att vi måste skynda oss med rekryteringen. Vårt mål var 40 funtkionärer, och vi hade runt 28 i fredags. På lördagen började både jag och Viktoria ringa lite till, och på lördag kväll hade vi 40! För första gången har jag fått säga till folk att vi har fullt, och inte kan anställa fler. Vi har nämnligen fått mail från folk som hört att vi behöver fler funktionärer.

Jag har även haft endel kamerastrul. Det är en annan lång historia, men om jag ska sammanfatta det hela så har min videokamera varit trasig rätt länge, och jag vill ju hemskt gärna videoblogga från festivalen i år igen. I år ska videobloggen bli bättre än förra året, och jag lyckades komma över en billig, men ruggigt bra HD-kamera! Full-HD! Sedan förra festivalen har mycket hänt på YouTube. Bildkvalitén har förbättrats och man kan även ladda upp klipp i HD! Därför hade det varit så ruggigt coolt om jag kunde videoblogga i HD. Tyvärr var det för mycket tekniskt strul med videoformat och redigeringsprogram, så jag har, ganska motvilligt, lämnat tillbaka kameran och köpt en annan.
Den nya kameran är bra, men det är inte HD. Men jag har varken tid, energi eller pengar att köra HD i år. Men det blir en videoblogg. Jag köpte kameran igår, och här är ett litet testklipp:



Jag har hämtat tältet hos pappa, och sovsäcken hänger på vädring.
På lördag morgon tar Viktoria och jag tåget till Arvika!
Jag är redo!


Kommentarer:
Vixen skrev:

Yes! Det var förra året jag började följa din blogg efter Arvikavideosarna!

2009-06-23 @ 15:51:37
Vikk skrev:

Yeah! NU KÖR VI!

2009-06-24 @ 14:41:20
URL: http://vikksblog.wordpress.com

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits