Livet. En film?

Ibland önskar jag att livet var en film.

En bra film.
Det hade varit skönt. Ibland är vissa scener som en film. Ibland inte. Ibland är jag förbannad när jobbiga saker händer, och så tänker jag att mitt liv är en jävla skitfilm. Nu vet jag inte.

Jag har precis sett "Garden State" som Stefán fixade åt mig. När jag hade sett den tänkte jag skriva lite saker på MSN till Marielle. Men hon hade loggat ut precis när filmen var slut. Hon var online hela tiden när jag såg filmen. Typiskt. Som i en dålig film.

Galenskaparna och After Shaves "Träsmak" handlar om att livet är en film som man får träsmak av.
Jag mår nog inte bra förresten.
Nu skriver jag bara en massa tankar som kanske inte ens hänger ihop.
Jag har ätit en gång idag. Nån gång mellan klockan 18 och 19 åt jag lite tacos. Jag vaknade vid ett. Var inte hungrig. När jag drack ett glas mjölk fick jag ont i magen. Mitt i magsmärtan kommer Marielle och öser mer kärleksbekymmer över mig. Min "terapeut" Nina är inte inne på MSN.

När jag sett några minuter av filmen "Garden State" börjar jag ladda ner soundtracket. De som har det går offline efter ett tag, så jag får bara ner två låtar.

När filmen är slut visar det sig, förrutom att Marielle är offline, att nån av dem som hade albumet hade kommit in igen och jag har laddat ner hela albumet utan att veta om det. Lyssnar på soundtracket, läser två av kommentarerna på förra blogginlägget och jag känner mig glad. Nina blev glad över att ha blivit så fint omnämnd i bloggen och broder Daniel (min bror) skrev snälla saker om henne också.
Någon, som jag misstänker är Christian, har skrivit med namnet "jag kan din mamma". Det var inte ens kul, men jag skrattade ändå.

Ja, allt är underligt och jag får inget gjort på dagarna och just nu ligger det manus, skolarbeten en chokladask, två pjäser i bokform, en allmanacka och en nätverkskabel på golvet i mitt rum och jag har ingen aning om vad jag ska göra nu.
Jag kan ju cittera en chatt i DC (DC = Direct Connect, ett program där man laddar ner saker och så kan man fråga saker i chatten):

<[JAMT]Barbamamma> ja har tråkigt
<[JAMT]Barbamamma> ja vill ha sällskap......
<[JAMT]Barbamamma> buääääääääää
<[BBB]_Xtravagance> *kramar mamman*
<[BBB]_Xtravagance> känns bättre ?
<[JAMT]Barbamamma> *tihi*
<[JAMT]Barbamamma> *känner mej bättre*
<[JAMT]Barbamamma> *ler*
<[BBB]_Xtravagance> hehe "känner" dig inte alls !!!
<[BBB]_Xtravagance> Kramas iaf ja !!!
<[BBB]_Xtravagance> fan är väl shysst o ställer upp
<[JAMT]Barbamamma> d e bra d ...=)
<[JAMT]Barbamamma> d e så d ska va här i världen=)
<abbedabb> Jag skulle nog också behöva en kram... :(
<[JAMT]Barbamamma> *kramen på dä mä*
<abbedabb> Oh!
<abbedabb> Tack!
<[JAMT]Barbamamma> lol
<abbedabb> Tänkte förklara varför jag är nere, men det hade kännts så OTROLIGT nördigt att dra sina kärleksbekymmer på DC, liksom.
<abbedabb> Hade inte det varit patetiskt?
<abbedabb> Haha.
<abbedabb> Den bisarra tanken fick mig på bra humör. :D
<[JAMT]Barbamamma> haha
<![JAMT]Donald> DC'n botar mycket ;)
<abbedabb> Hehehe.
<[JAMT]Barbamamma> kanske nån som skulle tycka d va underhållande...dock
<[JAMT]Barbamamma> japp dc e bäst
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Man ska öppna en kärleksproblems-DC-hubb.
<[JAMT]Barbamamma> lol
<abbedabb> Man får bara dela ut filmer med olyckliga slut.
<[JAMT]Barbamamma> DC= lovedoctor
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Och kärlekslåtar som "Love hurts" och sånt.
<![JAMT]Donald> hehe
<[JAMT]Barbamamma> jo ja kan va me där....
<[JAMT]Barbamamma> =)
<![JAMT]Donald> låter tungt :)
<abbedabb> Och i mainchat diskuterar man sina problem.
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Who's with me?
<[JAMT]Barbamamma> jag
<[JAMT]Barbamamma> haha
<[JAMT]Barbamamma> så kan ja sitta där o dela ut kramar
<abbedabb> Gött!
<[JAMT]Barbamamma> lofl
<[JAMT]Barbamamma> hähäääääääääää
<abbedabb> Bra!
<[Glocalnet]Supreme> Varför finns det ingen som kan lägga upp Starzinger-DVDR, det gör ont i mitt hjärta av saknad...
<[JAMT]Barbamamma> shit nu fick du emj o skratta å
<[JAMT]Barbamamma> haha
<![JAMT]Donald> glöm inte pussarna!
<[JAMT]Barbamamma> nä d e väl klart ja inte glömmer dom..;)
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Hehe
<[JAMT]Barbamamma> donald kanske ger dej en puss om d e d du vill ha...=)
<abbedabb> Nu var jag nära att berätta mina kärleksproblem iallafall.
<![JAMT]Donald> ställer alltid upp ;)
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Närå...
<[JAMT]Barbamamma> d e lugnt
<abbedabb> jag klarar mig.
<![JAMT]Donald> haha
<[JAMT]Barbamamma> lol
<abbedabb> Har inte borstat tänderna idag, heller.
<[JAMT]Barbamamma> haha
<abbedabb> Åt nyss frukost.
<abbedabb> Tacos till frukost is the shit!
<[JAMT]Barbamamma> ;)
<abbedabb> Nä, nu ska jag se på "Garden State".
<![JAMT]Donald> prova fondue nästa gång :)
<abbedabb> Hoppas den slutar olyckligt.
<[JAMT]Barbamamma> okay
<abbedabb> Ha det gött allihopa!
<[JAMT]Barbamamma> d gör den nog inte
<[JAMT]Barbamamma> =)
<[JAMT]Barbamamma> bye bye
<abbedabb> Misstänker det. :(
<[JAMT]Barbamamma> *kram på re då*
<abbedabb> Kram på allihopa!
<[JAMT]Barbamamma> haha


******

Ja, ibland får man knäppa idéer.

Som när jag och Nina snackade på skoj om att starta ett parti som hette "Orka".

Men det är en annan historia.


Kommentarer:
Tanke För Dagen skrev:

tur att ditt liv inte är som Leonards.
Memento va ju en bra film.

2006-01-07 @ 11:37:49
Albin Olsson skrev:

Memento var en riktigt bra film!

2006-01-07 @ 13:40:41

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits