Nina, Stefan och första mailet. Men mailet var inte från varken Stefan eller Nina.

Hej igen!

Jag bloggar intebeställning, men det var ett tag sedan och Stefán har frågat så snällt...
Och idag fick jag nått att blogga om!

Den senaste tiden har det varit svårt att blogga, för att allt har handlat om kärleksbekymmer och det är lite för privat för min blogg. Man är ju ingen Strindberg. (Jag har läst en bok om Strindberg och där är hans fru rätt arg på honom för att han skriver allt om deras privatliv i sina böcker).

Anyway...
Jag har chattat en del med Nina och hon har sagt (skrivit egentligen) en hel del härliga saker som gör att man blir lugn...
Hur ska jag förklara? Alltså hon säger såna smarta grejer, som en asbra psykolog, ungefär.
Hon gjorde mig ganska lugn och fick mina tankar att lugna ner sig. Det behövdes.
Jag tackade för de fina orden/råden och försökte säga "Tack! Du är så...", men jag kom inte på vad det heter.
Det verkar inte finnas ett sånt ord.
Ett adjektiv.
Defenitionen är ungefär "En person som är [det här ordet] säger smarta grejer och ger goda råd så att man kan lugna ner sig, sluta tänka i jobbiga tankebanor och må bra. En person som är [det här ordet] kan också ge råd och lösningar på svåra problem i livet."
Finns det ordet?

Iallafall är Nina det.

Stefan var här idag. Han överlämnade bara en skiva. Men han stod vid dörren och vi pratade länge. Säkert en timme. Det var trevligt och roligt. Hans kompis Jonas var också med. Jag tänkte ta ett kort på dem att ha med i bloggen, men jag var tvungen att använda webbkameran att ta kort med för Emil hade slarvat bort kameran eller nått. Bilderna jag tog med webbkameran blev så dåliga att de inte går att använda. Men det gör inte så mycket. Tycker inte jag iallafall.
Stefan verkade tro att han störde och tänkte lämna mig i fred, men som tur var lyckades han inte fly, utan stannade ett bra tag och vi pratade om allt möjligt skoj.
Jag borde bett dem komma in, men det var lite "Vi ska snart gå ändå"-stämning, så det blev inte av.

Nyss chattade vi och jag skulle maila nått till honom. Då gav han mig sin e-mailadress och så sa han att han skämdes för den. Han hade skaffat den för några år sedan och tänkte byta. Då berättade jag att jag har haft samma skumma mailadress hur länge som helst. Jag fick en e-mailadress innan jag fick Internet. Det var broder Daniel som gick nån datorkurs eller nått... Och där skaffade han en e-mailadress till mig. "Albin" var upptaget och "Albin Olsson" med, så det blev "abbedabb". Det kallades jag för nån gång när jag var liten, och sedan jag fick den adressen har jag hetat det lite överallt på nätet.
Jag kom på att jag har kvar det första mailet...

******************************************************
Från:  Daniel Werner <[email protected]>
Skickat:  den 1 april 1998 15:17:12
Till:  X@hotmail.com 
  
Tjenis!

Som du nu har märkt så har du en alldeles egen e-mail adress, för
annars så hade det varit svårt att läsa detta... öööh...  nu så vet jag
inte riktigt vad jag ska skriva, måste fortsätta med skolarbetet.
Ha det gött!

                                        Daniel
 
******************************************************

Åtta år sedan...
Ett väldans tag.
Blir lite nostalgisk nu. Och trött. Jag borde sova. Klockan är 02:08 nu!
Ska bara slänga till de sista knäppa länkarna i det här inlägget, och sen ska det publiceras för allmän beskådan.
Alla som vill får kommentera.

Ingen hade kommenterat det förra inlägget. Men det var väl ingen som vågade.

Kommentarer:
jag kan ordet skrev:

ordet e terapeut

2006-01-04 @ 10:46:31
Broder Daniel skrev:

Nej Nej Nej, ordet är;
En fruktansvärt god vän och bra kompis...

Ja du, Abbedabb, kul att du fortfarande har kvar din e-mailadress som jag knåpade ihop åt dig någon gång innan sekelskiftet...

Ha det gött din lilla slemlem!

2006-01-04 @ 11:57:53
nina skrev:

det står värsta snälla sakerna om mig här! :D tack så hemskt mycket.
( för övrigt kom jag på en annan sak vi uppfunnit, utöver det utomordentliga ordet 'grytbra'; partiet ORKA, för alla som inte orkar bry sig :P )

2006-01-04 @ 18:45:19
jag kan din mamma skrev:

jag håller då me den där brodern. dock är ju inte vän ett adjektiv. men det kan vi ju förbise denna gång

2006-01-04 @ 21:00:00
jessica skrev:

Nina! e du osäker om framtiden: bli socionom! du skulle passa perfekt, tro mig. jag var precis likadan, fungerade som "love doctor" åt hela kompisgänget. det är världens mest spännande jobb...

2006-01-05 @ 19:51:15
Albin Olsson skrev:

Inte för att verka gnällig, men jag tror att Göran Kropps jobb är mer spännande. VAr mer spännande. Han dog ju. Och det var väl egentligen inget jobb. Äh, glöm det jag skrev.

2006-01-05 @ 23:04:51

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits