Inför mitt bröllop

Idag ska jag gifta mig.
Jo, det är sant. Jag borde vara sanslöst nervös och hoppa upp och ner och svettas som en gnu och allt såntdär, men jag är lugn. Jag är jättelugn. Det enda som oroar mig är att jag är så lugn.

Innan jag ska upp på scen är jag betydligt mer nervös än nu. Men nu känns allt lugnt. Det är märkligt.
Jag har tänkt att, på skoj, ha en lugn image inför bröllopet. Om nån frågar vad jag ska göra i helgen säger jag "Inget speciellt... Ta det lugnt... Och så ska jag gifta mig"  och spela lite cool. Det är det jag tänkt. Som en knäpp grej. Men nu verkar jag ha påverkat mig själv på nåt mystiskt sätt, för det är så jag känner. Det känns lugnt, och soft och bra och inte nervöst alls.
Det beror absolut inte på att jag tycker att det är nån liten struntgrej. Verkligen inte. Det känns bra, det känns rätt, och det ska bli spännande.

Jag har sovit ganska bra inatt, och nu är jag hemma och tar det lugnt. Josie har sovit hos sina föräldrar inatt och ska iväg och fixa håret och sånt idag innan vi viger oss i Rådhuset ca klockan 14:20. Jag ska duscha snart. Jag tar det lugnt. Slängde nyss ihop en panoramabild som visar hur det ser ut utanför lägenheten för tillfället:


Det är väldigt, väldigt dimmigt ute! (Klicka på bilden för att förstora)

Jag har köpt en ny skjorta, en ny slips, och nya strumpor (som matchar slipsen lite) och misstänker att jag kommer att se riktigt stilig ut. Min blivande fru Josefin och jag har med var sitt vittne, och Josies bror följer med och fotar lite och filmar. Imorse när jag stod framför spegeln och såg mig själv började jag fundera på om det verkligen är en så bra idé att filma i full-HD, men det blir nog bra...

Innan Josie stack till sina föräldrar satte hon den här lappen på dörren:

Glöm inte ringen!

Jag tyckte att det var lite roligt.

Nästa gång jag bloggar är jag en gift man.
Om inte, så blir det ett väldigt intressant blogginlägg.

Over and out!

Kommentarer:
lisa skrev:

åh vaa kul! lycka till albin :)

2011-10-01 @ 11:00:29
URL: http://radiovideo.blogg.se/
lisette A skrev:

LYCKA TILL!!!

2011-10-01 @ 11:19:22
URL: http://lisetteskriver.blogspot.com/
Carla skrev:

Cool blogg! Gillar snittet på den och du är rolig dessutom.

Lycka till med livet som gift man :D!

2011-10-14 @ 17:31:28
URL: http://cuellar.blogg.se/
Bröllop Catering skrev:

Graaaaaattiiis, hoppas ni är otroligt lyckliga nu och kommer att vara det i framtiden med!

2011-11-03 @ 14:12:57
URL: http://www.xn--brllopcatering-wpb.se

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits