Ranelidleken på Twitter

Björn Ranelid ska vara med i Melodifestivalen 2012. Helt galet.
Den mannen har ett ego större än universum. Enligt honom själv är hans medverkan "den största sensationen i svensk musikhistoria".
Jonas Gardell twittrade om detta, och fabricerade också två Ranelidcitat:
Och någon @MisterMareng twittrade:
Innan jag fick höra den sjuka nyheten om att Ranelid ska medverka i Melodifestivalen, upptäckte jag att någon dragit igång en mystisk lek på Twitter. Folk använde hashtagen #replaceawordinaschlagerdängawithbjörnranelid. Alltså "Byt ut ett ord i en schlagerdänga mot Björn Ranelid". Några personliga favoriter:
Det var många som skrev exempel som redan hade skrivits, så många titlar dök upp flera gånger. Själv läste jag igenom den långa listan med tweets och kom på några egna. Eller... Jag kom på jättemånga, och istället för att sova låg jag i svängen och twittrade:
Det här var ju för några dagar sedan, men den sista i listan skrev jag alldeles nyss. För mig är den här leken inte slut än. Jag kommer nog på nån mer. Men alla andra verkar ha tröttnat. Och det är nog mitt fel.

Om jag ska göra en snabb psykoanalys av Björn Ranelid efter det jag läst och hört (och sett på Stjärnorna på slottet) så kan jag konstatera att Björn Ranelid varit väldigt mobbad som liten. Han har blivit en sån person som alltid velat "ge igen" på mobbarna, eller "visa dem att det blivit någonting av mig". Det är väldigt vanligt, men i Ranelids fall har denna vilja att visa sig bättre än mobbarna vuxit till enorma proportioner, och det har tagit över hans liv. Ständigt detta "Det jag gjorde nu var det vackraste/bästa någon någonsin gjort" och hans ego har växt till ett stort monster. Det är lite tragiskt, men samtidigt väldigt kul att skratta åt på håll.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits