Jobba istället för att tvätta

Slumpen är ganska bra ibland.
Jag tycker att det är skittråkigt att tvätta, men jag gör det ändå. Vi försöker göra som så att den som är mest ledig under en vecka får tvätta den veckan. Ungefär. Men Josie tycker att vi ska köra varannan vecka. Det är lite olika. Mest är det varannan vecka.

Nu har slumpen gjort så att ganska ofta när jag säger att "Ja, jag tvättar" och bestämmer att jag faktiskt ska tvätta, så ringer telefonen. Det brukar vara någon på mitt jobb som säger "Hej! Kan du hoppa in och jobba imorgon?" eller "Kan du komma hit och jobba? Så fort som möjligt?". Då får jag antingen flytta fram tvättandet, eller så tar Josie det.



Visst verkar det som att jag bara drar igång min egen ringsignal och låtsas prata med någon "Jasså, hej! Va? Jobba? Men jag ska ju tvätta... Jaha... Okej. Vad synd. Okej, jag kan väl jobba och tjäna pengar då... Eftersom du frågar så snällt. Jag hade tänkt tvätta, men... Va? Ja, jag kommer!"
Men, nej, det har varit på riktigt.

Efter att jag äntligen blev klar med musikvideon, och fått upp den på YouTube, så var det min tur att tvätta i söndags. Jag var så trött och slut efter de intensiva musikvideoveckorna att jag sköt upp tvättandet till måndagen (igår). Det var ju andå rätt nyss vi (Josie) tvättade. Josie sa att det var okej.
Jag tänkte att "nu ringer de säkert från Bokia och ber mig jobba, hehe. Men, nej, jag ska jobba på onsdag och det var ett tag sedan de ringde in mig för att jobba mer än det som står på schemat".

Efter några timmar ringde telefonen. Det var en kollega som skulle hem och ta hand om sjukt barn, och undrade om jag kunde jobba dagen därpå (idag, alltså). Jomenvisst!
Så jag bestämde att jag får tvätta imorgon istället.

Idag har jag alltså jobbat, och efter några timmar dök chefen upp och frågade om jag kunde jobba hela dagen imorgon.
Jag SMS:ade Josie, och hon tar tvätten. Den här veckan också.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits