Albin skriver "kuk" i Partille tidning

Idag gavs Partille Tidning ut till invånarna i Partille Kommun.
Längst upp på framsidan kan man läsa följande:


Mitt första blogginlägg för Partille tidning finns alltså att läsa i veckans Partille Tidning, men det fanns att läsa redan igår på partilletidning.se.

Det känns kul. Johanna på Partille Tidning verkar gilla det jag skriver, och hon skrev att de hade lite bilder på mig, men använde ändå bilden jag mailade henne, eftersom hon tyckte att den var rolig.

Jag bad att få med bildtexten "Ungefär så här ser jag ut. Men jag måste verkligen klippa mig snart. Och städa skrivbordet", men den kom inte med. Trots att det är sanning.

Igår kväll skrev jag klart
blogginlägg nummer två, men väntade att skicka iväg det. Jag har nämligen bloggat om min Arvikafestivalkollega Viktoria, och lät henne godkänna inlägget först. Det kändes schysstast. Viktoria har gått och blivit huvudansvarig för Arvikafestivalen 2011! Det är helt otroligt, så nästa blogginlägg för Partille Tidning handlar om Arvikafestivalen. Inlägget publiceras någon gång under dagen.

Imorse ringde jag mamma
för att kolla om hon läst dagens tidning. Det hade hon inte, men hon hade läst blogginlägget på nätet igår. Hon var varken arg eller besviken. Det trodde jag inte heller, men misstänkte att hon kanske skulle tycka att det var lite olämpligt eller barnsligt, men jag tyckte nästan att jag hörde henne säga att det var lite kul, men det var rätt otydligt och jag kan mycket väl ha hört fel.

Rubriken på partilletidning.se
löd "Det värsta som skulle hända" vilket jag tycker är en lite konstig rubrik. Dels var det inte riktigt så jag skrev (Jag skrev "Det värsta som skulle kunna hända") och dessutom känns rubriken lite missvisande. som att jag varit med om någon hemsk situation där jag visste att någonting hemskt skule hända. Men det är väl det som är meningen med rubriker. Att de ska misstolkas till någonting man faktiskt vill läsa.
I tidningen blev rubriken "Högt och lågt i Albins blogg", och det känns mycket bättre. Och texten "Albin vill inte göra mamma besviken" var rätt rolig, faktiskt.

Ja, jag har funderat mycket på det där med rubriker, bilder och bildtexter. När jag bloggar i den här bloggen är det ju jag som placerar bilder och skriver rubriker, men när jag bloggar för Partille Tidning mailar jag bara iväg blogginlägget, bifogar några bilder och hoppas att det blir rätt. Jag har försökt skriva "Här ska bild 1 vara", så vi får se hur det blir.

Jag återkommer!
Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits