Jobbba, jobba, jobba

I torsdags (15:e december) jobbade jag från 9:45 till 20:15. Full rulle hela dagen. På kvällen hann jag inte med någonting, men jag var jättetrött. Jag fastnade framför ett meningslöst spel jag hittade på nätet. Det var efter den långa torsdagen jag insåg att jag borde försöka varva ner.

Jag har inte känt av någon riktig stress, eftersom jag har förväntat mig att stressen skulle kännas på ett helt annat sätt. Men jag insåg att jag inte riktigt vet exakt hur stress känns, och att de små konstiga signalerna som min kropp skickade kanske borde tas på allvar.

I går morse var jag väldigt trött, och kände mig konstig. Efter en stunds jobbande hade jag ont i huvudet och tog en rast för att dricka vatten, ta det lugnt, och äta en clementin. Jag stod inte jättemycket i kassan, utan höll mig "på golvet" och hjälpte kunder och städade. Det är väldigt mycket varor som hoppar omkring mellan hyllorna och hamnar där de inte ska.

Dagen blev bättre och bättre. Det var skön stämning i butiken och jag blev piggare och piggare ju längre dagen gick. Mycket märkligt, men trevligt. De ringde från pocketavdelningen och ville att jag skulle komma ner och prata i mikrofonen. Deckarförfattaren Johan Theorin besökte oss för att signera böcker, och jag pratade i en mikrofon som ljöd över torgets stora centrumhall och berättade att alla var välkomna till Bokiabutiken för att köpa ett signerat exemplar av exempelvis Theorins senaste bok "Santa Psyko".

Alldeles strax ska jag gå till jobbet igen, och chefen vill att jag håller mig på pocketavdelningen eftersom jag är så bra på att påa i mikrofonen. Det känns gött. Även Johan Theorin gav mig beröm för att jag hade en bra röst.

Efter jobbet igår åt Josie och jag tacos och såg filmen Elf som vi aldrig sett förut. Den var julig och rätt bra. Det var märkligt, för när jag kom hem var jag piggare och gladare än jag varit på länge. Jag brukar alltid komma hem och vara trött och helt slutkörd. Men det är nog för att jag är medveten om stressen, och kan låta bli att stå i kassan för länge och istället varva det med att göra annat som är lite lugnare.

Nu ska Josie och jag gå till jobbet tillsammans för hon jobbar också idag.
Det var ju fler saker jag tänkte blogga om, men det kanske jag kan göra ikväll.

Jag måste hitta en bild också! Det är obligatoriskt!
Nu vet jag!

Årets julkort!
Det här julkortet har vi skickat i år, och vi har fått många glada kommentarer från folk som tycker att det är jättefint:



Over and out! And god jul!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits