Mera tokigheter från Sverigedemokraterna

Det är kul att läsa tidningen när det står om Sverigedemokraterna.
De hittar på så mycket tokigheter! Men så hör man ibland att folk faktiskt håller med dem, och tycker att de är seriösa och då är det inte lika roligt längre.

Jag minns att jag läste om att de ville förbjuda byggandet av nya byggnader vars arkitektur inte är traditionellt svensk, eller någon liknande formulering. Underförstått: "Vi är rädda för Moskéer". Det finns en väldans massa byggnader som inte tillhör traditionell svensk arkitektur. Förutom alla gamla fina hus som inspirerats av tysk och fransk arkitektur så har vi en massa moderna byggnader såsom Göteborgsoperan, Globen, det nya TV-huset i Göteborg, för att nämna några.

Idag läser jag i GP att Sverigedemokraterna har kommit med sin valbudget, och även det är tokigheter som får mig att undr ännu mer hur folk faktiskt kan tycka att det är vettigt att rösta på SD.

Förutom småtokiga grejer som att skärpa alla straff vill de bland annat sänka straffmyndighetsåldern till tolv år och införa riktiga livstidsstraff utan tidsbegränsning! De vill "säkerställa att svensk arbetskraft får förtur till svenska jobb" och som en följd av detta vill de... Håll i hatten nu... Avskaffa Diskrimineringsombudsmannen!

GP skriver också att SD-väljarna, enligt SOM-institutet i Göteborg, har mycket lägre utbildningsnivå än övriga partier. Det tycker jag är lite intressant, men ändå inte förvånande.

Over and out!

Kommentarer:
Josie skrev:

Du är så smart :)

2010-06-14 @ 21:15:06
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits