"Hej, jag vill ta över efter dig"

Jag har precis ringt ett telefonsamtal som var ganska roligt.
För några veckor sedan skickade jag in en ansökan till en liten firma i Göteborg som hade annonserat på Arbetsförmedlingens hemsida. Igår såg jag att företaget hade annonserat igen. Precis samma tjänst.

Jag har ju redan skickat in min ansökan, så jag ringde för att kolla om de hade fått den eller om jag skulle skicka den igen. Och varför de annonserar igen.

Det var en tjej som svarade och jag sa att jag såg att de annonserade igen. "Ja, det är jag som har fått sparken." sa hon glatt. "Eh... Jaha... Ojdå. Varför det?" frågade jag. "Jo, jag sa emot chefen, och då fick jag sparken. Jag tyckte inte att han skulle stå och skrika och svära åt mig, och då fick jag sparken."
"Det låter som en trevlig arbetsplats" sa jag. Hon sa glatt, men kanske en aning bittert att "Heads up". Alltså, att hon ville varna mig lite.

Hon förklarade att hon hade fått jobbet via den förra annonsen de hade satt ut, och nu ska de alltså byta ut henne.
Chefen hade massor att göra, så han kunde inte ta telefon. Men jag funderar på att skicka in min ansökan igen. Det verkar ju vara en spännande arbetsplats.

Kommentarer:
Adde skrev:

Hej.

Jag hittade din blogg helt plötsligt, tyckte av nån anledning att det var lite coolt. Det är det kanske inte, men ändå.

Hej då.

2009-10-29 @ 20:04:32
URL: http://kullisnuffsadde.blogspot.com/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits