Animals on the Hill

När jag har varit på BLA har det snackats en del om Animals on the Hill.
Dessa djur är med på bild bredvid ringklockan utanför dörren in till BLA och de är med på hemsidan.
Men vilka är de? Jag har lyckats ta reda på lite info.


Bilden från BLA:s hemsida.

Sony Ericsson (tror jag) finansierade ett projekt som spelades in 2006 eller 2005 (jag vet inte riktigt säkert). Projektet gick ut på att spela in en serie kortfilmer som man skulle kunna se i sin mobiltelefon på något sett. Det här är också oklart. Kanske skulle avsnitt följa med när man köper en ny telefon, eller så skulle man ladda ner avsnitten på något sett. Produktionsbolagen BLA Stockholm och Tre Vänner spelade in två avsnitt, och vann år 2006 TV-priset Kristallen i kategorin "Best Mobile Telephone Content ".
Efter det hände tydligen ingenting. Programmet sändes igenstans och ingen verkar ha sett det. Jag har inte hittat någon info på nätet.

Men nu har jag alltså fått tillstånd av Petter att lägga upp första avsnittet på YouTube.

***UPPDATERING***
Klippet låg uppe till 6 november tills jag blev tvungen att ta bort det av olika anledningar. Sorry!

Over and out!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits