Nörden Albin

Det händer rätt ofta att folk i produktionen berättar om händelser från andra produktioner. Som när vi monterade en kameraställning på Petters bil och han berättade om när han spelade in Rydberg och monterade fast en kamera på motorhuven på en Viper och körde den samtidigt som han låg ner spelade en docka (Rydberg).

Ibland pratar man om något och så säger någon "När vi gjorde Höjdarna..." eller "När jag jobbade med Roy..." (några i produktionen har jobbat med Roy Andersson) och Petter och Guffe pratar ibland om när de gjorde Allram i Melodifestivalen. När någon frågar när det var brukar Guffe eller Petter fundera, men jag svarar att Allram var med i Melodifestivalen 2003. Eller att Allram och Höjdarna var med i julkalendern 2004. Jag har koll. Jag är rätt nördig med det där.

Idag pratade vi om inspelningstempot. Vi spelar in i tre veckor på SVT, och Guffe sa att det var rätt sjukt när de gjorde Höjdarna och spelade in i åtta veckor. "Men då gjorde vi ju rätt många avsnitt..." fortsatte han och funderade lite "Få se nu... Tjugo..."
"Femtiotvå!" avbröt jag och både Guffe och Fredrik tittade konstigt på mig. Jag insåg att jag är rejält nördig. Fredrik blev nog både chockad och imponerad, och när han förstod hur nördig/insatt/påläst jag är sa han "Det här måste ju vara himmelriket för dig!".

Ja, min nuvarande arbetsplats är verkligen himmelriket för mig!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits