Lillebror och mormor på besök i Stockholm

Hej igen!

Ännu en hektisk vecka med inspelningar varje dag.
Lillebror har kommit till Stockholm för att hälsa på, och för att vara med lite framför kameran. Onsdag, torsdag, fredag spelar vi in med "vanliga" människor, och då är tanken att folk i teamet tar med vänner och bekanta som får vara med. Eftersom de flesta i teamet är runt 25-30, så blir det väl mest folk i den åldern, bortsett från några små barn.

Därför ringde jag mormor, som är 93 år. Jag hade pratat om det med mamma, om hade förvarnat mormor. Hon tyckte det verkade besvärligt att ta sig upp till Stockholm och sådär, och när jag pratade med henne sa hon att hon skulle höra av sig senare. Hon lät inte jättepeppad direkt, så jag tänkte att det nog inte skulle bli någonting, men efer mindre än en timme ringde hon tillbaka och då hade hon pratat med en av mina morbröder och kollat biljetter och sånt och verkade jättepeppad! Hur kul som helst!
När Petter fick veta att jag fixat en 93-åring till inspelningen blev han jätteglad. Han ville knske ha med henne i flera klipp, så hon skulle få vara med två dagar.

Lillebror skulle ju hälsa på nån gång, och eftersom statister behövdes så kunde han ju lika gärna komma hit den här veckan, så han dök också upp igår, precis som mormor. Efter jobbet träffade jag honom på Centralstationen och tog med honom hit till mitt lilla krypin. Efter ett tag stack vi ut och handlade. Inne på Konsum vandrade vi planlöst och klurade på vad vi skulle köpa. Lllebror blev paff när ja berättade att jag inte hade någon spis eller kokplatta. Han hade ju tänkt koka pasta. "Kan man koka saker i micron?" frågade han mig och en underlig man som stod nära oss sa plötsigt att det går alldeles utmärkt, och förklarade hur man kokade grönsaker i micron. Det var lite oväntat. Vem var han? Varifrån kom han?
Han var dock tevlig och hjälpsam, och svarade på lite frågor om underlig matlagning. Det var ite kul och oväntat, men det hela blev mycket underligt när han berättade att man kunde ta en plastmugg med vatten och pasta och sticka ner två avklippta elsladdar i muggen för att koka vattnet. "Men stick för guds skull inte ner fingrarna för att känna på temperaturen!" Jag skrattade så jag nästan grät. Sen sa han nått om att det är så man gör på kåken om nätterna. Mycket besynnerligt.

Idag var det inspelning iallafall. Igårkväll blev det sent, eftersom lillebror skulle visa massa grejer på nätet och när vi väl laggt oss blev det lite som när man sov över hos kompisar när man var liten, att vi låg och pratade jättelänge. Lillebror pratade tills klockan blev över två. Det var lite segt att släpasig upp imorse, men vi kom iväg och jag visade runt lite på jobbet. Mormor bor hos en bekant inne i stan, och denne bekant körde henne till studion. Hon skötte sig bra och stod där framför kameran och sa det hon skulle. Jag var tvungen att springa iväg en sväng för att ta emot en pall med lysrör, så jag missade det mesta av mormors insats, men när jag kom tillbaka såg jag lite, och hon var ju jätteduktig!


Tre statister. Den vackra damen till höger är min mormor.

Petter tyckte att hon var jätteduktig, så imorgon ska hon vara med lite till i en annan scen. Släkten verkar tycka det är häftigt att 93-åringen sätter sig på en buss till Stockholm för att vara med på det här. Och det tycker jag också!

Kompis Jocke dök också upp med en polare, och de fick också vara med lite. Petter sa att jag också skulle vara med lite, men sen ångrade han sig och sa att "Albin är ju med i varenda sketch", och för mig är de en helt acceptabel anledning att inte vara med på den här grejen. Men sen fick jag vara med på ett klipp iallafall. Lillebror fick också vara med en gång, och han skötte sig också.

Efter jobbet promenerade lillebror och jag hemåt, men stannade till på "Sundbyberg food court" där vi åt god mat. När vi kom hem var vi mätta och lite trötta. Jag satte mig i sängen och såg på TV, och eftersom jag liksom halvlåg i sängen omnade jag efter en stund. Sen vaknade jag till och såg att lillebror låg ovanpå sin säng och sov med kläderna på. Jag var så jäkla trött! Jag somnade om igen och vaknade till efter ett tag, men orkade inte gå upp så jag däckade igen. Jag funderade på om det var nån form av droger i vår mat, men vi hade ju inte sovitså många timmar. Somnade efter två, och vaknade halv åtta. Nu ligger lillebror fortfarande och sover, men jag har släpat mig upp för att blogga.

Imorgon börjar jag nio, och lilleror ska med och titta igen. Vid halv nio kör någon mig och lillebror in till stan där vi hämtar mormor så att hon kan vara med ännu mer, och vid tolv kör vi henne till bussterminalen och vinkar av henne.

Over and out!

Kommentarer:
Viktoria skrev:

I Australien tog vi skolfoto mot en greenscreen. Sedan klippte de ihop hela årskursen till ett massivt kort där 300 pers verkade rymmas in i våran aula. Vi hade nog behövt vara dvärgar för att det verkligen skulle gå.



Men nu ser jag ju att det är yellowscreen som gäller 2009!

2009-03-05 @ 22:53:01
URL: http://vikksblog.wordpress.com
Viktor Mellgren skrev:

Fantastisk släkt du har :)

2009-03-06 @ 10:44:19
Alkiz skrev:

När sa du att allt det här skulle sändas? :D Man vill ju ha koll så man får se what the fuzz is about, liksom ;D

2009-03-06 @ 21:01:12
URL: http://alakazam.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits