Tolv timmar på BLA.

Det har varit en lång dag idag.
Jag tog det lugnt imorse och åt i lugn och ro och diskade min tallrik (i tvättstället) och dessutom tvättade jag håret eftersom jag kom ihåg att köpa schampoo igår. Jag promenerade till jobbet som vanligt och kom fram ungefär halv tio.

Jag började dagen med lite småjobb vid en av datorerna. Sen var det lite uppdrag ute, som igår. Jag skulle till ungefär samma ställen. Hårddisken jag lämnade igår skulle hämtas igen. Nu kunde jag ju vägen. Jag fick tillbaka den, men utan det fina fodralet den låg i när jag lämnade den, så jag tvingade receptionisten att gå och leta. Till slut fick jag den.

Sen åkte jag till ett ställe för att köpa en teknikpryl på ett företag som heter Ljud & Bild Media. Inte jättefantasifullt namn, men de hade en fantasifull toalett. Jag väntade på att en kille letade omkring efter den där prylen jag skulle köpa åt BLA, och då gick jag på toa. När jag tryckte på lampknappen tändes det lilla rummet upp, och musik börjad spela från nånstans över innertaket. Riktigt kul. På dörren var det ett relä också...


Ett relä på dörren.

När man vred om låset trycktes relät ner och en röd lysdiod tändes i rummet utanför. Mycket fiffigt.

Sen hämtade jag kameran jag lämnade igår. Nu hade en kille monterat på nån adapter och lite objektiv. Det visade sig att hans lilla företag hade sitt kontor jättenära mannen jag hämtade ett stativ hos igår. Så jag var först och lämnade kameran, åkte sedan iväg långt bort för att lämna en hårddisk, och sedan nästan tillbaka igen för att hämta stativet. OCh jag visste inte att det var så nära! Jaja...

Jag åkte iallafall till Slussen och gick upp för alla jobbiga trappor upp till Södra teatern och Mosebacke torg. Jobbig trappa. Det finns ju en hiss, Katarinahissen, men den kostar pengar! Så knasigt. I Göteborg är det gratis att åka hiss.

Jag åkte tillbaka till kontoret och grejade med lite annat. Petter skulle jobba över, och eftersom jag inte har så mycket för mig när jag jobbat klart så jobbade jag också över. Jag och Petter bar bord, bänkar och datorer och möblerade och hade oss. Det finns många rum, men det är fortfarande inte bestämt i vilket rum det ska vara snickeri och var alla datorer ska vara och sådär, men jag får hjälpa till att bestämma och komma med idéer p var alla bord ska stå och var vi kan ha mötesrum och sådär.
Lokalerna är förresten jättehäftiga.

Petter var glad och flummig. Och det var jag med. Vi sa konstiga saker med konstiga röster och bar grejer och möblerade om. Klockan halv tio körde han hem mig och peruk-Madde. Alltså har jag varit på jobbet i tolv timmar idag. Förutom den tid jag var utepå stan och hämtade grejer. Men det var ju "i tjänsten".

Imorgon blir det ännu en spännande dag. Förresten kommer broder Daniels flickvän Jessica till Stockholm en sväng. Jag vet dock inte varför. Men hon frågade om jag ville fika, och det vill jag. Har ju inte träffat nån jag känner på ett bra tag nu.

Jaja.

Over and out!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits