Det är bra med mig

Jag har fått kommentarer, mail och telefonsamtal från oroliga människor som läst förra blogginlägget och trott att jag är världens mest deprimerade människa.

Jag var inte på topphumör när jag skrev det. Det mesta kändes jobbigt, och jag mådde nog lite bättre efter att ha bloggat om det. Pappa ringde och sa att han kände igen sig från när han var arbetslös. Han frågade om jag kom ihåg det, men jag var knappt ett år gammal då, så det minns jag inte.

Nu mår jag faktiskt riktigt bra!
Inte bara för att jag har fått A-kassa idag.
Jag har ju fått stöttande mail om blogginlägget, jag har fått ännu fler fina kommentarer och mail om videobloggen från årets Arvikafestival, och jag har äntligen fått tillbaka den sköna känslan när jag klipper videobloggen!
De förra delarna av videobloggen har jag ju haft lite blandade åsikter om, men oavsett om jag tyckt att resultatet varit bra eller dåligt, så har jag haft kul när jag klippt dem. Men sen har jag haft ett litet uppehåll i klippandet, och när jag började med del sex, så har den där sköna känslan varit som bortsprungen. Det kändes som att jag inte alls prioriterade videobloggen (Vilket enligt vissa är bra. Jag borde ju lägga all vaken tid till jobbsökande.) och när jag väl satte mig ner för att klippa så kändes det inte kul. Det kändes som att jag bara gjorde det för att få det avklarat. Bli av med skiten, liksom.

Men härom dagen gjorde jag ett nytt försök, och även om jag inte satt och klippte så länge som jag brukar, så kändes det riktigt kul. samtidigt som jag kände att "det där blir bra" och "det där blir snyggt" och den lilla känslan av att jag är "king of the world", en jäkla videotrollkarl, så var det vissa saker som inte funkade riktigt och sådär, men så har det varit varje gång. Det är alltid smågrejer som inte blir så himla bra, men det är så det är. Men det är mycket som känns riktigt bra, och jag tror att jag hittat musik som passar riktig bra.

Jag har ju haft "Get Mama A House" på hjärnan ett tag, och letade efter en instrumentalversion att ha med i videoboggen. Den gick inte att få tag på, så jag ringde Parik i Teddybears, och i förrgår mailade han över den. Kanon! Jag insåg dock snabbt att låten var mycket coolare i original, med sång. Så jag gör nån liten blandning. Jaja...

Jag mår bra iallafall.
Var inte oroliga för mig!

Over and out!

Kommentarer:
Stefán skrev:

Två tummar upp!

2009-08-27 @ 14:03:12

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits