Tusen apor är fler än två Albin Olsson

Namn: Albin Olsson
Ålder: 21
Bor: Lycke
Familj: Mamma
Yrke: Lagerarbetare

Det där är inte jag. Jag lovar!
Det började med att flickvän Josie chattade med nån kompis till hennes storebror. ...Har jag för mig.
Hon berättade om sin nye pojkvän (jag) och att jag heter Albin Olsson. Kompisen svarade någonting i stil med "Åh, är det den Albin Olsson som bloggar på den där Schulman-bloggen?". Josie begrep inte alls vad han menade, och när hon berättade detta för mig blev jag ytterst konfunderad? Jag googlade och hittade en blogg som skrivs av en kille som heter Albin Olsson. Han är dessutom 21 år och bor utanför Göteborg.

Jahapp.
Vem är han? Inte vet jag.
Det verkar som att han skriver tråkiga inlägg om hur han ringer någon kompis och att hon/han är full. Väldigt meningsfullt. Och av någon anledning verkar han få pengar för att blogga på sajten 1000apor.se. Hur gick det till? Och ännu en gång: Vem är han?

1000apor.se har jag inte så stor koll på. Men bröderna Schulman har tydligen dragit igång någon sajt. Jag vet knappt vilka de är. Har bara sett bilder på dem och ryggat tillbaka och undrar varför de inte går till tandläkaren. Läste på Wiki att de är kända för att de är adliga eller nånting. Jaja. Har man pengar kommer man in varsomhelst trotts att man inte är snygg.

Nu ska jag vara lite objektiv. Att klanka ner på att den där andre Albins blogg är tråkig kanske inte är så bra tajmat, eftersom min egen blogg är lite trist för tillfället. Mitt eget liv är för tillfället inte jättespännande. Innan har jag kunnat blogga om lite intressanta saker som när jag faktiskt jobbade på en teater och var med i en föreställning, eller när jag var med i P3 som Dialektmannen och senare blev ombedd att vara med fler gånger i både P3 och P4. Ja, mitt liv har varit händelserikt trots att jag bara är 21. Men nu jobbar jag fortfarande på Posten och får fler och fler fysiska problem.

Namn: Albin Olsson
Ålder: 21
Bor: Mölnlycke
Familj: Mamma, pappa, tre syskon. Bor dock med flickvännen och svärföräldrarna.
Yrke: Terminalarbetare

Det där är jag. Inga större skillnader mellan min lista och den där andre Albins lista. Lite kusligt.
Samma namn. Samma ålder. Han bor i Lycke, nordväst om Göteborg. Jag bor i Mölnlycke, sydost om Göteborg.
Andra familjeförhållanden. Hans yrke är lagerarbetare. Jag är anställd som terminalarbetare.

Efter att min blogg krånglade i och med den där systemuppdateringsgrejen så har jag förlorat google-träffar. För hittade man min blogg oavsett vad man sökte på, och sökte man på Albin Olsson kom jag oftast överst. I skrivande stund hamnar jag bara på tionde plats av 176 000. Dåligt.
Detta beror dels på krånglet, men också på den där andre Albin Olsson. Han norpar hela sex av de nio översta placeringarna. Nu upptäckte jag dock att min egen Hejs.se ligger etta. Det känns lite bra. Jag får uppdatera den igen. Den är så ful! Jag har säkert haft tio helt olika versioner av den. Men nu har jag en ny idé.

Anyways...
Härom dagen var måttet rågat när jag fick ett telefonsamtal. Det var en snubbe som pluggade journalistik på GU. Sa han. Jag funderade på att söka den utbildningen, men det var för sent. För en kort sekund tänkte jag att han kanske ville be mig börja iallafall. Men sedan frågade han om jag var Albin Olsson som bloggade. Jajemän. Det var jag.
"Okej. Vad bra. Jag skulle vilja intervjua dig!" "Oj, varför då?" Han berättade att han skrev om media eller kultur eller någonting och att han hade läst på 1000apor och att jag skriver väldigt... "Vä-vä-vänta lite här nu..." avbröt jag. Det är inte jag. Jag heter visserligen Albin Olsson och har en ganska välbesökt blogg, men jag bloggar inte på 1000apor. Det är någon annan. Jag bor i Mölnlycke. Han bor i Lycke. "Jaha! Jag trodde Lycke var någon form av slang för Mölnlycke..."
Jag sade att tyvärr. Det var inte jag.
Han bad om ursäkt och jag sade att det inte gjorde någonting.
"Nu har jag ju något att blogga om!"

P.S. I mitt googlande hittade jag dessutom en kille som är helt säker på att den andre Albin Olsson är påhittad! D.S.


Kommentarer:
Mamma skrev:

Oj, jag kanske fick fel Albin på BB. Tur i såfall jag gillar "min" Albin

2008-06-09 @ 18:07:38
lalala skrev:

jag hittade din blogg genom att söka på "smk tröja" (eller smk t shirt eller nåt sånt) efter som at du skrev att du hade köpt en innan en spelning i nått inlägg, haha :D

2008-07-07 @ 17:33:41
Bravo, Albin! Jag gratulerar dig! skrev:



Hej!



Albin O.



Bravo. Jag hoppas att du blir större någonsin. Du är mitt nummer ett!



Leonardo och Hans Lavemark.

2009-02-06 @ 08:58:32
Fredrik skrev:

har du fler videodagböcker från arvikafestivalen 09?

2010-01-12 @ 19:15:17
Anna skrev:

Du är min och min kompis kung!

Det är du som har skapat Hejs.se!

(när ska det vara klar?)

2010-03-21 @ 20:35:29
URL: http://uppdragendag.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits