Sjuhäradsfestivalen nästa

Snart ska jag till Ulricehamn för att visa film på Sjuhäradsfestivalen.
Av någon anledning har jag och Art blivit tillfrågade om vi vill/kan visa våra TV-program på festivalen. Jag har klippt och knåpat och gjort klart nästan hela "Program 3" som fortfarande inte är helt klart, men det som är färdigt kommer att visas på festivalen.
Det är iallafall tanken.
Det har varit lite krångel. Jag och Josie ska åka upp, och tanken är att vi skulle sova över hemma hos Art i Borås. Josie sa att den där Art inte är så pålitlig. Det kan hända att det inte går några bussar från Ulricehamn (där festivalen är) till Borås, och att vi blir stående i Ulricehamn mitt i natten utan någonstans att bo.
Nyss SMS:ade Art och skrev att det inte går några bussar.
Jag har ringt till Turistbyrån och sedan till Ulricehamns finaste hotell, så nu har jag bokat ett dubbelrum till mig och Josie. Lyxigt värre.

Sedan ville inte DVD-programmet fungera. Härligt. Jag har suttit i många timmar för att få ihop det tredje programmet, samt gjort finjusteringar på Lucia- och Alla hjärtans dagspecialen och så kan jag inte bränna ut det på en skiva! Frustrerande. Har försökt installera om programmet och pilla och trixa, men nu kör jag en enklare variant. Den håller på att konvertera filerna nu, och det kan ta några timmar.
Jag har bokat tågbiljetter också. Hoppas DVD:n är klar innan vi åker. Och hoppas att den fungerar!

När jag kommer hem kommer jag antagligen att fortsätta klippa ihop videobloggen från Arvikafestivalen. Over and out!


Kommentarer:
Rammstein! skrev:

Albin ditt miffo.. du skulle blogga om mig inte bara ett foto.. du e helt sanslös... jaja.. hoppas du bloggar om mig nu inte bara ett foto.. /O

2008-08-23 @ 20:53:24

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits