6 december 08 - And they call him Johan Palm

För några veckor sedan satt jag vid datorn samtidigt som Josie låg i sängen och zappade mellan TV-kanalerna.
Plötsligt hamnar hon på TV400 och en repris av Idol. En långhårig filur står på scenen. Hon har långt, spretigt, galet nästan vitt hår och ser lite konstig ut.
Det visar sig att hon heter Johan.

Johan försöker sjunga ABBA:s The Winner Takes It All, men det går inte så bra.
Det går käpprätt åt helvete, faktiskt. Hans röst spricker, det låter förjävligt, och jag väntar på att de ska bryta för reklam, eller stoppa honom på något annat sätt. Han totalförstör låten! Fulkomligt trashar den. Killen är hemsk!

Det hela kan beskådas på YouTube:
 
Det underliga är att juryn tycker att det är okej. Jag har inte sett årets Idol, men att det är nya jurymedlemmar vet jag iallafall. Den gamla juryn hade sågat honom vid fotknölarna, men de som är här verkar tycka att falsksång är okej.

I samma veva som jag älskade coldplays Viva La Vida hittade jag ett till klipp med Johan Palm, där han totalförstör den. Härligt. han tar de bästa låtarna som finns och förstör dem! Jag har inte orkat se hela klippet, men när jag såg en snutt tänkte jag bara "Jävla unge!".

Förutom att låtarna är hemska är fansen galna. På YouTube skriver kanske fyra av fem att det låter förjävligt eller att han ser ut som en tjej. En av fem skriver "Håll käften! Han är bäst!" eller att han är bäst och snygg. Videon.se länkade till klippet nedan där ett helt hysteriskt fan gör bort sig och... och... ...och är allmänt jättekonstig:

Samtidigt som det är roligt att titta på är det lite hemskt. Lite pinsamt, men man förlorar även hoppet för mänskligheten. Dagens unga tjejer är verkligen dumma i huvudet. Och kommentaren att Johan betyder mer än hennes familj är underbar. Hon kommer nog inte få några julklappar. Urs, jag blir nästan förbannad av att se henne.

En som däremot kan sjunga är tjejen i nästa klipp.
Josie satt och tittade på musikalen Across the Universe som bara innehåller Beatles-låtar. Jag grejade som vanligt med något på datorn, och halvtittade lite på filmen. Men i en scen dök den här tjejen upp och sjöng "I want to hold your hand". Och det är underbart! Låten är bra, och tjejen kan verkligen sjunga!
Hon heter tydligen T.V. Carpio, och enligt engelskspråkiga Wikipedia står T.V. för Teresa Victoria.

Njut, för bövelen! Njut!


Over and out!

Kommentarer:
Matilda skrev:

Johan äger för fan!

2008-12-16 @ 22:50:29

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits