16 december 08 - Näkemiin Salla!

När jag kom ut från dagens föreläsning satt min finska väninna Salla vid ett bord.
Hon väntade på mig.

Hon åker tillbaka till Finland på torsdag och kommer nog inte tillbaka. Inte vad hon vet iallafall.
Hon var lite sjuk och var inte i skolan igår eller idag, men idag skulle hon till biblioteket och skriva ut någon reseförsäkring, och så ville hon ge mig en julklapp. Jag blev rätt förvånad. En julklapp till mig!
Jag fick lite dåligt samvete att jag inte köpt något till henne, men det gjorde ingenting sa hon.
Hon sa att jag gjort hennes tid i Göteborg väldigt rolig. Det kändes bra.

Jag fick ett litet vitt kuvert med ett rött band runt, och ne liten rosett. I kuvertet låg... Ett 100-kort med 71 kronor kvar, och ett Sience Pass till Universeum. Alltså saker som Salla inte behöver när hon åker till Finland. Rätt kul, faktiskt.

Det var lite trist att säga hejdå. Jag kom på att hon ännu inte vågat åka upp till 23:e våningen i Gothia Towers, så jag lurade dit henne. När hissen startade ställde sig Salla mot hörnet. Det var tydligen otäckt med höjder.

Utsikt från 23:e våningen.


Lite mer Down-to-earth.

När vi åkte ner igen bjöd jag på baguette och julmust. Det var min lilla julklapp.

Namnam! Baguette med mozzarellaost och soltorkade tomater.

Till sist gick vi till Universeum för att fråga hur länge mitt nya Sience Pass gällde. Det gäller ett år från att det aktiveras. Jag trodde att jag bara kunde använda det fram tills årsskiftet, men Salla hade inte aktiverat det. Så jag kan gå hur ofta jag vill i ett år! Från och med när jag vill!
Tack, Salla! Kiitos paljon!

Till sist var vi ju tvugna att säga hejdå. Det var trist. Men vi håller kontakten på Facebook och MSN.


Kommentarer:
Viktor skrev:

Det är ju nästan så att jag tycker att det är tråkigt att hon åker hem...skumt

2008-12-17 @ 10:20:43

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits