Långlångpromenad och en konstig natt

Hejs!

Jag är trött.
Gårdagen var lite underlig, och natten var jätteknäpp.

Promenaden.
Igår skulle jag träffa en tjej halv tre.
Jag åkte till Linnéplatsen för att träffa henne.
Jag satte mig längst bak på spårvagnen. Framför mig satt två underliga filurer. En kvinna som pratade ganska högt och bredvid henne en mörk man som pratade väldigt mumlande. Kvinnan sa saker som "om han slänger i sig en massa piller kan väl jag också slänga i mig en massa piller!?" och något om "hon berättade att han skulle åka utomlands och ta livet av sig. Sånt vill inte jag veta!". Inte jag heller.
Jag tänkte att det var ett misstag att sätta sig längst bak i vagnen, och precis när jag tänkt det sätter sig en underlig man bredvid mig. Han har en ganska ful kostym. Lite svagt pastellfärgad. Lite som en sån kostym man ser på bild att folk i orienten har. Anyways... Jag tänkte inte så mycket på honom förrän han började låta konstigt. Lite väsande ljud, och så kände jag hur han luktade alkohol. När jag tittade på honom såg han ut att komma från kanske... Indien eller nått. Och så var hans tänder gula med en del bruna fläckar på. Skön kille. Sen började han skratta lite jobbigt. Men sen kom jag fram till Linnéplatsen och lämnade cirkusvagnen.

Cirka tjugo över två var jag framme.
Fem i halv var hon inte där, och hon brukar vara där i god tid. Jag tänkte att hon kanske hade sagt Vasaplatsen. Hm... Fem över halv ringde jag, och hon sa att hon satt på Vasaplatsen och väntade.

Jag åkte till Vasaplatsen och där satt hon och väntade.
Vi bestämde oss för att ta en promenad. Till Redbergsplatsen.
Det är en bit, men okej.
Vi hade gott om tid på oss. Hon skulle träffa några kompisar vid Redbergsplatsen vid 19:00 och klockan var 14.40. Vi promenerade från Vasaplatsen, bort mot Heden, över Heden, bort till Svingeln, vidare mot Olskroken. Där tittade vi in på ett konditori, men de hade nästan ingenting att erbjuda, så vi promenerade vidare till Redbergsplatsen.
Klockan hade nästan inte hunnit bli någonting, så vi promenerade ner mot Gustavsplatsen och där visade jag var jag gick på och av spårvagnen när jag åkte till Angered. Sen promenerade vi till Gamlestadstorget. Därifrån gick vi förbi SKF och hamnade vid Bellevue, tror jag. Sen gick vi genom nån kyrkogård och hamnade nånstans mot Kortedala. Sen gick vi till Kviberg och Utby och sedan närmade vi oss Sävedalen. Det var en VÄLDIGT lång promenad. Jag har gjort en fin karta som visar ungefär hur vi gick.

Promenadkarta
Fin karta. Vi började nere till vänster. Det var verkligen en långpromenad.

När vi kom till Sävedalen skulle vi äta på Triumfglass och hon hade sagt att hon nog skulle äta något hon med.
Tur. Hon verkar inte äta så mycket. Och så sa jag något om att vi kunde ta bussen från Sävedalen till stan så att hon kom fram i tid. Då sa hon något i stil med att hon inte borde ta bussen om hon skulle äta glass.
Djup suck. Det faktum att vi hade promenerat runt halva Göteborg spelade tydligen ingen roll. Äter hon en glass blir hon ju tjock om hon tar bussen till stan. Okej. Logiskt.
Jag beställde en bägare med två kulor och hon beställde en flaska mineralvatten.
Hela grejen med att träffa henne blev plötsligt... Konstig. Allvarlig på något sätt. Hon äter ju för fan ingenting!

Jag satt där och åt min glass och hon smuttade på sin mineralvatten. Det var bara jobbigt.
Och ute började det ösregna. Som en dålig film.

Sen åkte jag med henne till stan för att visa var hon skulle gå av, och så följde jag med henne en bit. Sedan sa vi hejdå, och jag promenerade tillbaka till busshållplatsen. I regnet. Sen tog jag bussen hem.

Den konstiga natten.
Väl hemma kände jag mig trött. Jag satt vid datorn ett tag. Sen tänkte jag att jag nog skulle ta en power nap. Sova en stund. Klockan var 20:00 och jag ställde min mobil på ringning klockan 20:30. Jag somnade ganska fort och vaknade av att mobilen pep. Jag stängde av larmet, men gick och lade mig i sängen igen och tänkte att jag snart skule gå upp. Sen somnade jag om.
Jag vaknade till och från några gånger under kvällen och natten. Vid halv fyra vaknade jag upp och kunde inte somna om. Gött. Jag vred och vände på mig, och när det hade gått ungefär en timme gav jag upp mina försök att somna om. Jag räknade ut att jag då hade sovit i ungefär sju och en halv timme. Gött.
Jag tittade på ett avsnitt av Scrubs.
Turks bror var på besök. Han spelades av D.L. Hughley, samma kille som spelar Simon Stiles i Studio 60 on the Sunset Strip.
Efter det såg jag två avsnitt av Studio 60 on the Sunset Strip. Och D.L. Hughley var med.
Bra grejer.

06:18 försökte jag sova igen, och jag har för mig att det gick ganska bra. Jag vaknade och somnade om hela natten och morgonen och nån gång efter tolv vaknade jag och tittade på lite Scrubs. Jag gick inte upp ur sängen förrän 14:30. Alltså har jag tillbringat cirka 18 timmar i sängen.

När jag klev upp försökte jag ringa lite kompisar, men ingen hade tid att umgås med lilla mig.

Och nån gång där på natten insåg jag att den där promenaden nog inte bara var till för att fördriva tiden eller för att lära känna mig, utan antagligen för att få motion så att ännu en tjej går ner i vikt helt i onödan...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits