Albin besöker Arbetsförmedlingen

Efter fredagens föreställning av En måste ju leva var jag arbetslös igen.

Igår pluggade jag text till mitt inträdesprov på Wendelsbergs folkhögskola, och så var jag en sväng i Angered. Jag hälsade på på mediaprogrammet för att leta upp en hårddisk med de slutproduktioner jag var med i innan jag tog studenten. De föreställningarna ska jag kanske redigera nästa vecka.
Sen var jag uppe på "Andra stället" och lämnade tillbaka nycklar och kort till teatern. Väldigt vemodigt.
Sen pluggade jag ännu mer text.

Idag har jag också pluggat en del text, men först var jag på Arbetsförmedlingen.
Jag tog en nummerlapp och klev in i ett av båsen, som personalen på Arbetsförmedlingen i Partille sitter i. Jag bad att få tala med Jens, och han satt i båset bredvid.
Jag klev in i Jens bås och där satt både Jens och Rickard. Jag har träffat dem förut, bland annat på den jobbsökarkurs jag gick i oktober-november förra året. Jag hälsade glatt på dem och då sa Jens att "vad kul att du kom nu! Vi satt just och läste din blogg!". Hur ofta får man höra det av personalen på Arbetsförmedlingen?

Sen pratade vi om att min praktik var över och vilka jobb jag har sökt. Jag nämnde att jag sökt in till Wendelsberg, men det visste de redan. De läser ju min blogg.
Sen fick jag tre utskrifter med lämpliga jobb från AME:s hemsida och en liten handlingsplan där det står när jag ska ringa och berätta hur saker och ting har gått.
Innan jag gick frågade jag om de ville vara med på bild i min blogg, men då sa Jens att det är fotoförbud på Arbetsförmedlingen.

Nu ska jag plugga manus...
Men först ska jag hälsa till Jens och Rickard. Hej, hej!


Kommentarer:
Jens skrev:

Hej Albin!

2007-08-05 @ 23:24:38

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits