"Våldet har nått en oacceptabel nivå"

I gårdagens Göteborgsposten löd huvudrubriken "Våldet har nått en oacceptebel nivå".
Jag undrade direkt, vad är en acceptabel nivå för våld?
Har våldet tidigare legat på en acceptabel nivå?

Jag blev ännu mer förbryllad när jag läser texten under rubriken.
"'Vi är inte oroliga, men vi är arga. Det senaste bombdådet i Göteborg visar att det hänsynslösa våldet nått en oacceptabel nivå', skriver länspolismästare Krister Jacobsson tillsammans med chefen för länskriminalpolisen Klas Friberg på debatt."
Vad är en acceptabel nivå för hänsynslöst våld?


Kommentarer:
?? skrev:

lite lagom våld får man räkna med, eller? bara inte allmänheten störs...

2006-09-25 @ 11:57:35
Maria K. skrev:

Hah,tjenare Albin!Visste inte att du har en egen blogg!:))

Egentligen,om man tänker på det här med att våldet har nått en oaceptabel nivå,då börjar man ju undra vad de egentligen menar med det.Låter sjukt för mig med.Men folk som läser artikel gräver ju inte så djupt som dig,Albin!:)Så då känns det väl okej att skriva ett sjuk uttryck för de som jobbar på GP:)....

2006-09-25 @ 21:01:53
KRISHNA skrev:

jag tycker allt man ska få räkna med rätt mycket våld. som en liten tilltrixning i den annars så trista tillvaron liksom

2006-09-26 @ 20:59:06

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits