Nu börjar jag att jobba mig uppåt från botten

Hejs igen!
Det har varit väldigt lite blogg och väldigt mycket bilddagbok. Sorry.
Just nu är min dator knäpp, så det blir inga bilder uppladdade i bilddagboken heller. Men kameran går varm för det.

Nuläget:
Arbetsförmedlingen fick inget svar från det mystiska fackförbundet SKTF.
När jag själv ringde till chefen (som är ohyggligt otrevlig i telefon) sa han att de redan hade beslutat att jag inte fick praktisera på Angeredsgymnasiet. Någon anledning hade han inte, och han påstod otrevligt att det inte gick att överklaga.
Arbetsförmedlingen fick då bara höra från mig att SKTF påstått att det blev ett nej. Hela den historien är väldigt konstig.

Jag sattes då på en jobbsökarkurs som hålls av AME (Arbetsmarknadsenheten) i Partille Kommun. Den kursen var faktikst inte alls så dum. Man fick lära sig om arbetsintervjuer, hur man utformar ett CV, och en massa andra användbara grejer.
En av de som jobbade på AME sa att Arbetsförmedlingen har satt stopp för alla nya praktikplatser fram till 12:e januari då det kommer nya regler. Dock vet ännu ingen vad det blir för regler.
Men nu är det så fint att jag redan hade papper på att jag har rätt till praktik, så då tyckte de på AME att jag skulle sätta igång och söka en praktikplats.

Jag började med att ringa Angereds Teater och hon jag pratade med hade sett båda de slutproduktioner jag var med i i trean, och hon visste att jag var med i båda och hon berömde mig och grejer. Jag behövde inte sälja in mig alls. Det skötte hon själv.
Sen rullade det på och jag fick träffa henne och teaterchefen. De berättade lite om teatern och det verkade som att de redan hade bestämt sig för att jag skulle få börja där. I slutet av mötet fick jag veta att jag skulle börja den 20:e november, och så fick jag ett manus till nästa produktion.
Oh yeah!

I måndags började jag alltså. Jag hjälpte till att ringa några telefonsamtal för att göra lite resarch.
Redan på tisdagen fick jag följa med teaterchefen till Centralstationen för att välkomna regissören som ska jobba med nästa produktion. Hon kom med tåget från Stockholm och när hon kom satt vi på ett café och pratade lite. Jag blev erbjuden att vara regiassistent.
Ansvarsfullt värre.
Dessutom blev jag erbjuden den lilla rollen i pjäsen. Efter att senare ha läst manuset ännu en gång visade det sig att det inte var en liten roll. Det var en pytteliten roll.
Dock blir den rollen en utmaning. Det ska bli spännande.
Man får ju börja någonstans.

Från att ha känt mig misslyckad och arbetslös har jag nu brjat att långsamt, långsamt jobba mig uppåt.

-:UPPDATERING:-
Nu har jag gjort en ominstallation på hela datorn, så nu är mitt liv en aning enklare.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits