En ganska lyckad dag på det stora hela

Igår var en ganska lyckad dag.

Vi hade vår sista föreställning.
Det kändes OK.
Publiken verkade gilla min insats, men det kändes inte som att de tyckte det var jättebra. Resten av föreställningen fick också ganska få skratt. Fredagens föreställning gick nog bäst.
På scen drog ett skämt om muslimer.
Jag sa "Allah Akbahr" på ett ställe och sen sa jag att jag inte har något emot muslimer. Jag lovar och svär på hedersmord.
Skämtet var lite uppskattat, men jag fick lite dåligt samvete. Efteråt kom en muslimsk tjej fram och sa att det var bra. jag sa att det nog var dumt det där jag hade sagt, men hon sa "Nej! Jag är muslim och jag tyckte det var skitkul!"

Efter föreställningen kom jag på att jag var på radio, så jag startade den lilla radion vi hade med på scen i pjäsen. jag lyssnade bara lite, sen tyckte jag det blev för pinsamt.

Sen kopplade jag in projektorn och datorn som teaterlinjen köpt in. Fina grejor. Projektredovisningar idag, så jag förberedde för de som skulle visa saker på datorn eller DVD.

Jag kollade mailen och jag hade fått lösenorden till min webbplats! Jag slände upp en "Under konstruktion"-sida som får ligga uppe tills jag har tid att fixa till nått.

Jag fick springa från spårvagnen till bussen på väg hem. När jag kom fram till busskuren satt en tjej där som jag kände igen. Hon brukar också åka 513, så jag tänkte att jag nog inte hade missat den. Efter fem minuter kom 512. Jag frågade chauffören om han visste om 513 hade gått. Den kommer, sa han, så jag väntade lite till. Efter ytterligare fem minuter kom 515. Sen frågade jag tjejen i busskuren om hon visste nått. Hon sa att en buss hade åkt iväg precis när hon hade kommit till busshållplatsen, och att det nog var 513. Sen småpratade vi lite. Hon var trevlig.
Det påminde lite om pjäsen vi spelade. Virve (som spelades av Sara) hoppade omkring i sin lägenhet att taklampan i Timos (spelad av Art) lägenhet ramlade ner. Det ledde till att han kom upp och pratade med henne och senare blev de vänner. I en scen säger Virve/Sara något i stil med att man borde hoppa ner grannarnas taklampor när man flyttar till ett nytt ställe, annars kanske man aldrig får prata med dem.
Hade inte bussen varit försenad hade jag aldrig börjat prata med den där tjejen.
Det finns väldans mycket folk som man känner igen och ser på bussen varje dag, men man pratar aldrig med dem.

När jag stog i busskuren och pratade ringde Märta från UKM. Albin & Arts "Best of. ...sort of" hade gått vidare! De valde ut den av tio bidrag. Det betyder att den ska visas i riksfinalen i Deje i Värmland. Tyvärr ska jag till Irland då, så jag kan inte vara med. Det verkade som att jag måste vara med, annars får de låta någon annan film tävla. Jag har snackat mer med Märta och även med Art, och förhoppningsvis kan Art åka dit och visa filmen. Lite dumma regler.

När jag kom hem snyggade jag till webbsidans "Under konstruktion"-sida. Tyvärr skulle det ta 24 timmar efter registreringen tills allt skulle funka, men i morse funkade det, så nu ligger den uppe.
Gårdagen var en rätt bra dag, och nu kan vem som helst besöka hejs.se!

Nu måste jag sticka för jag ska på studentbal!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits