Dagen innan studenten. Mår skit.

Hej.

Imorgon tar jag studenten. Det känns konstigt. En kille i Ny Musik sa imorse att studenten nog är världens mest överreklamerade grej.
Jag vet inte. Jag kommer nog ha kul imorgon, men det är sorgligt. De flesta kompisarna har jag i skolan. På Angered. Jag trivs i Angered. Jag trivs i skolan. Jag vill inte sluta.
Tyvärr har jag för bra betyg, så jag får inte gå ett extra år.
Kanske ska jag jobba där nästa år. Som lärarassistent. Vi får se.

Den största anledningen till att jag mår skit idag är att jag allt har krånglat med filmning.

Igår kom jag till skolan vid elva. Art ringde en stund innan och sa att han inte kunde komma elva, som vi sagt, eftersom en kompis till honom skulle ta studenten och utsläppet var vid 12:30. men efter det skulle han komma. Jag lyckades filma lite grejer utan honom, men större delen av dagen satt jag bara och väntade. Jag ringde, och ringde, och ringde, och ringde, och ringde, men han svarade inte. När jag varit i skolan i fem-sex timmar eller nått så ringde Chrill. Han föreslog att vi skulle gå till Goblins studentmottagning. Det verkade roligare än att sitta och vänta på Art, så jag stack iväg och hade det riktigt trevligt hemma hos Goblin. Senare gick vi därifrån och åkte hem till Arash och spelade TV-spel.
Art sa att han hade blivit hembjuden till den där kompisen på studentmottagning oc det var svårt att tacka nej. Mobilen hade han glömt hemma. Sa han.

Idag var Art lite mer energisk att komma till skolan. När jag ringde imorse höll han på att göra frukost och sen tänkte han åka till skolan, trots att vi inte hade hunnit bestämma något. Vi var lite småsega i början, och sen fick vi ta en paus för att se på ettornas teaterpjäs. De hade genrep idag, och de var jätteduktiga.
Sen filmade vi lite. Det gick omkring massa folk från "VG-regionen" och tittade runt på skolan. De störde när vi filmade. Tyckte vi. Vi filmade inne på media, och då skulle de vara där och höra på hur det går till på media.
När vi skulle filma en grej i korridoren krånglade det massor. Det var så mycket liv och rörelse. Men ovanligt lugnt ändå. Det var liksom stundtals tyst och bra för att spela in, men så fort vi skulle börja så skulle nån gå förbi. Och det var lärare med skramlande nycklar och elever med högklackade skor och annat folk som pratade högt.
Plötsligt blev det tyst och så skulle vi börja filma. Då ropar en byggjobbare jättehögt på sin kollega, och så får man ta om igen. Och igen. Och igen.
En gång när det blev riktigt tyst skulle vi börja filma... Då hördes ett piano jättehögt i bakgrunden. När vi klurade på om det var ett Dolda kameranskämt kom 50 stycken gubbar och tanter från "VG-regionen" förbi och pratade högt. Och precis efter dem kom en vaktmästare med en stor skramlande vagn. Det kändes som ett dåligt skämt. Till slut fick vi till några tagningar som blev bra.
Sen var Art tvungen att "sussa iväg och sisådärs" så jag gick ut på gräsmattan och pratade med ettorna som käkade mackor i solen. De väntade på sin premiär ikväll. Sen bjöds alla ettor på glass, men alla var inte där så jag fick två glassar.
Efter det skulle jag tanka in det filmade till min hårddisk. Då var det massa störningar i bilden och ljudet. Jag satte in kassetten i kameran och tittade på den där istället. Samma fel.
Bilden flimrade på vissa ställen, och det var tillochmed problem med hastigheten. Större delen av materialet gick nästan i slow motion. Dessutom hackade ljudet konstant. Det mesta ljudet förvann. På vissa ställen hördes ljudet från det som fanns på kassetten innan.
Gött.
Jag ville bort, dö, försvinna. Fy faan. En hel dags arbete åt skogen. Det går inte att rädda. Jag ska ringa Art nu och berätta. Det förstörde dagen. Vi får spela in det igen. Jag satt framför datorn i mediasalen och kände hur arg jag var. Det kändes som om min livsgnista försvann. Oah det var varmt där inne. Solen gassade. Värmen steg och jag höll på att dö av värmen och ilskan.
Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen.
Spela lite TV-spel, kanske.

Imorgon tar jag studenten...

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits