Up, up, and away! (Mot Irland)

Hejs!

Imorgon sticker jag. Till Irland.
Jag ska vara ledare på ett läger för cancersjuka barn (Bra merit när jag ska söka till Fröken Sverige).
Först åker jag och en grabb till Stockholm, och där träffar vi en massa andra och flyger med dem till Oslo och sen till Dublin.
Jag kommer hem den 29:e.

Art är i Deje i Värmland och tävlar med "Albin & Art - Best of. ...Sort of". Nu ringde han.
Han har det trevligt.
-Det är jättemycket mygg här, och de talar massa konstiga dialekter, säger han.
-Talar myggen konstiga dialekter?
-Nä, men. Eller, jo. De låter lite mer värmländska än myggen i Göteborg. De är mer så här "BZZZZZZZZZ". Våra är mer "zz".

Nu måste jag börja packa.

Storebror fick sin bil idag. Han kom hit och körde mig lite och sen bjöd han mig på glass.

Mamma bjöd mig på Piccolo Pub. Vi tog "Tre rätter".
Det var äckligt.
Första gången i mitt liv jag åt äcklig kinamat.
Friterade räkor som inte var goda.
Friterad kyckling som inte var god.
Nån biffmojs med bambuskott. Det var inte heller gott.
Min efterrätt var friterad banan med glass. Det som är så gott! Men det var det inte där.
Jag blev sur.
Men kinesen som serverade såg glad ut.
Men det var innan vi betalade.
Han fick ingen dricks.

Hejdå allihopa!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits