Jobb, pengar och VM.

Hej igen!

Det har inte hänt så mycket i bloggen.
Jag har inte skrivit här på över en vecka och ingen har kommenterat någonting. Trist.

Iallafall har väl ingen missat att VM har börjat. Pappa sitter, på sin ända, framför TV:n dagarna i ända. Nä.
Han jobbar. Han tittar inte på fotboll. Sånt gillar nästan ingen i vår släkt.
Själv låg jag sjuk i helgen och såg då Sveriges första match. Noll noll. Typiskt. Här offrar man sig och tittar på en fotbollsmatch i TV för första gången i sitt liv, och så är matchen jättetråkig.

I torsdags tog Porthälla studenten. Jag var där och gratulerade Pepparkakistanierna Charbel, Pablo och Arash, men en timme innan utsläppet gjorde jag ett besök på Arbetsförmedlingen. Jag registrerade mig. Det ska man göra. Dagen innan sa en kille på Arbetsförmedlingens kundkänst att man "är skylldig att anmäla sig" till Arbetsförmedlingen första arbetslösa dagen eller nått. Alltså MÅSTE alla registrera sig dagen efter studenten. Det har ingen annan sagt till mig. Eller till någon av mina kompisar. Skumt.
När jag registrerade mig fick jag fylla i massa grejer på en dator.
Det fanns ett fält för "telefon, arbete". Det tyckte jag var kul. Många kommer ju dit för att söka arbete.
Jag berättade för damen på AF att jag hade blivit erbjuden en slags praktikplats på Angeredsgymnasiet och att jag skulle jobba massor i sommar, och så skrev hon in det i datorn.

Den här veckan jobbar jag på Hulebäcksgymnasiet.
Jag jobbade där förra året också. Som vaktmästare. Det är rätt kul. Kul kollegor. Det här året jobbar jag bara med Emma, men hon är rolig att jobba med.

Nästa vecka åker jag till Irland. Jag ska vara en av många ledare på ett läger för cancersjuka barn. Det ska bli kul och lärorikt.

Idag köpte jag en ny digitalkamera, så det blir nog många fina ny kort i min bilddagbok i framtiden.

Till sist vill jag rekomendera en film, som enligt Stefán är gammal, men jag hade inte sett den förrän härom dagen: Sovjets nationalsång textad till svenska. Riktigt kul.

Over and out!

Kommentarer:
Krishna skrev:

stackars negerslav

2006-06-16 @ 09:19:42
Anonym skrev:

kolla in denna också, skojsig :)
http://come.to/hatten

2006-06-16 @ 12:21:06
FAEN! skrev:

HEJ!

2006-06-18 @ 12:03:24
Albin Olsson skrev:

come.to/hatten funkade inte!
Dessutom skrev du inte ditt namn, din fegis!

2006-06-18 @ 12:33:14

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits