Lite otur och lite tur.

Hejs!

Det är varmt.
På Irland förlorade jag laddaren till kameran.
Idag skulle jag till tandläkaren, och sen till SS Foto för att fråga om man kunde köpa en ny laddare.

Först stack jag till tandläkaren.

Jag fick en tid för några månader sedan, men den tiden var samtidigt som en av våra föreställningar, så jag flyttade den. Den nya tiden jag fick visade sig vara samtidigt som skolavslutningen/studenten. Då flyttade jag tiden igen. jag skrev upp tid och datum på anslagstavlan på mitt rum. Jag såg lappen varje dag och trodde mig komma ihåg datumet.
En fredag. Den 15:e.
Jag jobbade veckan innan jag stack till Irland. På fredagen skulle jag ta en längre rast för att hinna åka till Partille Cenrum och besöka tandläkaren. Mamma jobbade också då, så hon skulle köra mig. Två av hennes kollegor skulle med så att de skulle kunna gå runt i Allum när jag var hos tandläkaren.
På torsdagen fick jag ett brev från tandläkaren.
Jag tänkte att, fasiken, har de ändrat tiden igen?
Närå. De skrev att de saknade mig (så fint) och att jag skulle varit där den 12:e.
Attans.
Jag ringde och fick en ny tid. Den tredje juli (idag).

Så jag gav mig iväg imorse.
I backen ner mot busshållplatsen fick jag se bussen!
Jag var tvungen att springa.
Hörlurarna ramlade ut ur öronen, men MP3-spelaren och hörlurarna sitter fast i ett slags nyckelband, så det gjorde inte så mycket (förutom att Elias feat. Franz med låten Zlatan slets ur mina öron). Jag höll handen på en av fickorna så att inte digitalkameran skulle ramla ut. Jag kom fram till busshållplatsen precis när bussen åkte. Jag sprang efter, och tack vare att bussen fick stanna vid ett övergångsställe, hann jag springa till nästa hållplats.
Jag var rejält anfådd och väldans svettig.

Efter ett tag upptäckte jag att min mobil inte var i fickan.
Attans bananer!
Fickorna på mina shorts är rätt dumma, och mobilen har varit på väg att ramla ut förr, bara av att jag har suttit ner. Antagligen klarade inte mobilen av att stanna i fickan när jag sprang.
Jag kom iallafall till bussterminalen inne i Allum. Jag höll på att snubbla över en hund när jag skulle av bussen.
Jag gick till tandläkaren och väntade i väntrummet. Jag var tjugo minuter för tidig.
De ropade upp Pontus Janerstål. En gammal kompis till Emil. Och lite till mig. Jag såg honom inte, eftersom han satt i en annan del av väntrummet (som är så rackarns konstigt byggt).

Sen blev det min tur och jag fick veta att jag skulle betala 200 spänn för att jag hade misat tiden förra gången. Tandläkaren fick veta att jag inte skulle på en vanlig undersökning, utan fixa till tanden (som jag så smidigt skavde bort en bit av hörnet på, när jag skulle dra ut en häftklammer ur en vägg, och efter många misslyckade försök att få ut det till slut prövade att dra ut den med tänderna).
Tandläkaren slipade till hörnet lite, eftersom det bara var pyttelite trasigt. Det blev jättebra och gick jättesnabbt. Jag frågade snällt, och fick ta ett klistermärke ur en kakburk.
Jag frågar alltid om bokmärken när jag är hos tandläkaren.

På väg hem kikade jag in på Expert i Allum. De trodde att en ny laddare kostade mellan 500 och 1000 kronor. De hade en liten piratladdare för endast 449 kronor. Fy fan.
När jag hämtat mig från chocken tog jag bussen hemmåt och gick in på "SS Foto". Där sa de att en laddare kostade 800 kronor. De hade en billigare variant, ej original, för ungefär 495. Fy fan. Igen.
Jag sa att jag skulle tänka på saken, och så lunkade jag hem.
Jag lyssnade på "Salys song" från Nightmare before Christmas, eftersom jag fick den på hjärnan, den är lagom sorglig, och att jag hade den i MP3-spelaren.
På vägen hem tittade jag runt för att hitta mobilen, men jag såg den ingenstans.

Väl hemma berättade Emil att broder Daniel ringt. Någon hade ringt till honom och sagt att de hittat min mobil. De som hittade den bor i backen där jag började min springtur till bussen. Jag gick dit och de stod utanför huset och packade bilen för att åka någonstans. De överlämnade telefonen och jag tackade så mycket. Nästan mittemot deras hus ligger huset där det bor en kille som hittade Emils plånbok i samma backe för något år sedan.
Mobilen hade förresten en ny spricka i skärmen.

Jag gick hem igen och läste brev fån Härryda Kommun. Jag fick lön. Sen ringde en dam från kommunen och berättade att hon skulle försöka organisera ihop min praktikplats på Angered. Jag skulle få ungefär 2500 i månaden. Minus skatt. Fan.

Nu ska jag ringa kommunen och fråga varför de tagit bort den bästa bryggan vid Härlanda Tjärn. Nu kan man bara badda på de tråkiga bryggorna där det är grunt (och man inte får dyka) eller borta i Bajsviken (som fått sitt namn av att alla småbarn badar, kissar och bajsar där).
Sen ska jag ännu en gång försöka ringa till Barretstown och fråga om de kan tänkas ha hittat min laddare. De ringde igår från hotellet och sa att de inte hittat den. Attans.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits