Glass och iller

Hejsan!

Jag mår bra nu.
Kom på att det kanske vore på sin plats att skriva att man är frisk om man tidigare har skrivit att man är dödssjuk, och folk undrar hur det är med en. Nu är jag frisk. Det hela gick över ganska snabbt.
Idag är det lördag, och det regnar.

Igår köpte jag biljetter till "Shakespeare - den absoluta sanningen" på Pusterviksteatern. Jag köpte fem biljetter. Det kostade mycket. Över 600 spänn. Mamsen betalar två biljetter. Ida och Arvid i min klass ska betala var sinn också.
Det är 123 Schtunk som är igång igen. Det är nog den bästa teatergrupp jag vet. Delad förstaplats med Galenskaparna & After Shave.

Jag ska se den sista föreställningen imorgon, söndag. Det var den enda föreställning det fanns kvar biljetter till. Jag frågade några i klassen om de ville följa med och om de hade råd, och till slut blev det bara Arvid och Ida. Och jag.
Det blir nog bra.

Eftersom jag har en hel del läsare på bloggen, känner jag mig skyldig att ta mitt ansvar som ägare/skapare av det sista fria mediet i Sverige (eller nått), Albin Olssons blogg. Därför passade jag på att köpa en glass och recensera den.
Det var när jag behövde kontanter till biljetterna. Bankomaten på Järntorget hade bara 500-lappar, och jag behövde 600, så jag köpte en glass på Pressbyrån, betalade med kort och tog ut en hundring extra.
Mitt i alltihopa gjorde jag lite fel. Jag tänkte pröva den nya glassen "Banama". Konstigt namn. Konstig glass. När jag hade betalat för den och gått ut ur affären upptäckte jag att jag hade tagit en gammal "Ananas split" eller nått, så jag gick in, lade tillbaka den och tog "rätt" glass. Den kostade visserligen en krona mer, men Pressbyrån ägs av Satan (verkar det som), och allt är svindyrt på Pressbyrån, så jag behåller den kronan.
(Moaha-ha-haaaaa!)
Dessutom har även Chiquita en del kopplingar till Satan. Exempelvis pågår en strejk i Nicaragua där en väldans massa arbetare har samlats för att demonstrera mot att Chiquita använde olagliga bekämpningsmedel utan att informera bananplockarna. Många av bananplockarnas barn fick missbildningar. Arbetarna har samlats på ett stort fält inne i Nicaraguas huvudstad Managua där de bor som hemlösa...

Jag började äta på den nya glassen som GB gör reklam för nu. På bilderna är även Chiquitas logotype med.
Glassen smakade förfärligt.
Den var jätteäcklig.
Den var uppbyggd ungefär som "Nogger".

Nogger är en jättegod glass med en kärna av nougat, och ovanpå det lite god vaniljglass och till sist ett tunt chokladöverdrag.
(Här hittade jag förresten en konstig variant av Nogger)

Men Banama
har en kärna av banan. Det smakar som en djupfryst, äcklig banan. Ovanpå det, äcklig bananglass. Och till sist ett tunt chokladöverdrag som smakar OK.
En riktigt äcklig glass med ett fult namn.
Banama - Fult namn, äcklig glass
Här står jag framför reklamaffischen och äter den äckliga glassen.

När jag precis hade tänkt lägga ner kameran kommer en tjej gående med sin iller. Äckligt, fult djur.
Så var det dags att gå ut med illern igen
Dags att gå ut med illern igen.

Jaja.
Imorgon invigs Allum, det jättestora, jättenya, kanske jättebraiga köpcentret i Partille.
Imrogon ska jag dessutom se på "Shakespeare - den absoluta sanningen".
Nu ska jag skriva ett CV på engelska...

Kommentarer:
han som alltid kommenterar först skrev:

jag ska va mä på invigningen. tror jag.

2006-04-09 @ 01:41:00
han igen skrev:

av allum då

2006-04-09 @ 01:41:12
Albin Olsson skrev:

Oooh!
Jag ska dit snart... Om några minuter.

2006-04-09 @ 11:34:33
cykellisa skrev:

och nu undrar ju jag om "din" Arvid, och den Arvid som gjorde ett kanonjobb på scenen är samma person???

2006-04-09 @ 21:46:34
URL: http://forsta_dan.blogspot.com
Albin Olsson skrev:

Nu du, cykellisa förstår jag inte vad du menar.
Jag vet heller inte vem du är och din länk fungerar inte.

Jag blir snurrig nu.

2006-04-09 @ 23:17:55
ÄGARE ÄGIS skrev:

hahahahahahahaha
vadå ägd

2006-04-10 @ 12:41:00
Apis skrev:

hej

2006-04-18 @ 20:53:05
Cykellisa skrev:

...inte meningen att skrämmas... bara en försynt cykellisa, som var på pustervik i söndags (innan påsk). själv ganska snurrig...lyckades inte ens få länken att fungera. och jag har väldigt dåligt minne för namn så glöm min kommentar ovan...

2006-04-19 @ 22:08:16
URL: http://forsta-dan.blogspot.com/
rumbaqueen skrev:

Nogger greek verkar vara lika äcklig som den där bananglassen. Jag gillar i och för sig banan men efter din recension av den ska jag inte ens slänga ut pengar för att själv smaka.

2006-04-29 @ 17:17:35
URL: http://rumbaqueen.webblogg.se/
a du skrev:

Du verkar då inte tycka om mycket här i livet..Tråkigt för dig!

2006-09-24 @ 18:12:49
Trollet skrev:

Varför är illern ett fult djur, du har inte en aning om vad f.n du talar om. Det merks att du inte har träffat dessa små goseknipen och blivit "iller biten" (menar nu inte biten på riktigt). Har du en gång haft iller så kan du inte vara utan, det kan man knappast säga om en stikande katt. Trollet

2006-09-24 @ 20:16:47
Lotta skrev:

Tycker mycket om det du skrivit! Mysigt att se lite schyssta saker och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-27 @ 11:51:26
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits