50 spänn is the shit!

Idag har jag tagit det ganska lugnt.
Den senaste tiden har varit stressig. Precis som det senaste halvåret.
Nu har jag dock lämnat in historiaarbetet och jag är klar med arbetet i "Nutida konst". Vi har premiär på föreställningen på tisdag, men det känns bra. Det är halva klassen som gör den pjäsen ("Jaktscener"). Jag kan mina repliker och jag gillar pjäsen. Veckan därefter gör andra halvan sin pjäs, men jag är med i den pjäsen också.

Det mesta är under kontroll.
Jag kan bara ta det lugnt nu i helgen. OK. Valborg imorgon, men jag har iallafall inga deadlines och skit... Jag kan liksom andas ut.

Jag köpte TV-spelet "Grand Theft Auto: San Andreas" igår och har spelat det jättemycket.
Jag kom nyss hem från BBQ. Jag var där med Arash och Pablo. Jag hade inte så mycket kontanter, och de två bankomaterna som låg i närheten var trasiga. Den ena var stängd och den andra ville inte ta emot mitt kort. Men den tog nästan ingens kort. Nån gubbe lyckades ta ut nån peng, men ingen annan.

Vi skulle käka på BBQ så jag tänkte att då får jag väl betala med kort... Jag beställde en pizza och när vi satte oss fick jag syn på Jack Vegas-maskinerna (som tidigare har hjälpt mig få råd med en cider).
Jag sa till Pab och Arash att "Jag ska ta ut lite pengar". Jag lade i fem kronor i en av maskinerna och valde att spela poker (eller var det var). Det första jag gjorde var att satsa en krona. Då vann jag 47 spänn direkt. Jag spelade två omgångar till och förlorade två kronor. Då nöjde jag mig, och fick ut ett kvitto på femtio spänn. Pizzan kostade 49.
Perfekt!
50 kronor is the shit!

Jag fick min pizza och Arash fick sin rätt med något konstigt namn. Pablo var inte hungrig. Han som serverar oss är nog ägaren till stället ("BBQ af Chapman"). Han frågade Arash något på persiska och sen sa han något till Pablo. Arash förklarade att Pablo inte förstår persiska, men att han kan spanska. Då sa han något litet på spanska och sen frågade han MIG (på svenska) var Pablo kom ifrån.
"Du är från Chile, va?" frågade jag Pablo, trots att jag vet att hans föräldrar är därifrån (jag vet inte varför jag sa så).
"Persilja?" frågar ägaren.
"Nej. 'Från Chile'" förklarar jag.
Sen frågar han mig "Är du härifrån?". Han menade om jag bodde i Majorna, och jag svarade att jag var från Partille. Situationen var dock lite komisk. Jag, Albin Olsson, sitter med Arash och Pablo, och en kurdisk(?) man frågar mig "Är du härifrån?".

När jag senare sa det till Pablo (om det komiska situationen) var han tvungen att spotta ut sin cider för att kunna skratta.

En lyckad och trevlig kväll.

Kommentarer:
"Nej tack, inte så mycket senap" svarade han hest. skrev:

vi vill höra berättelse om ditt galna valborgfirande!

2006-05-04 @ 17:27:53

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits