Trådlöst och gratis Internet på X2000

Gött mos!

Sitter på tåget till Stockholm.
Cissi, Alexandra, jag och fröken Katarina ska till någon mässa där och prata om Nicaraguaprojektet. Tror jag. Skolan betalar resan och hotellet. Lyxigt värre.

I högtalarna sade de välkomna och att tåget skulle gå om två minuter, och sedan vilka stopp vi skulle göra. Sedan sa han allt igen. Efter två minuter sa han välkomna och att vi var på väg mot Stockholm och så sa han alla stopp en tredje gång. Sedan ville han påminna om att de erbjuder gratis, trådlös Internetuppkoppling.
Jag slet upp datorn i ett nafs och nu sitter jag här och surfar snabbt. Ja, alltså jag rör mig snabbt genom Sverige på tåget. Det är rätt soft. Och gratis.

Jag glömde ladda ner låten "Göteborg" med Lok och Hardcore Superstar hemma, men det gör jag nu på tåget istället. Slog på Bluetooth (som jag har inbyggt i datorn). Hittade två stycken Sony Ericsson K700i som hade Bluetooth på, men jag kunde inte snoka i dem för de var lösenordsskyddade.

Nu ska jag se på Spiderman 2 på DVD som jag har med mig.

Jag älskar den elektroniska uvecklingen!

Klart slut!

P.S. Jag skippar nog det där med att spela Rednex "The Way I Mate" på tåget. Jag prövade faktiskt att spela de första sekunderna på "Cotton Eye Joe", men sedan stängde jag av eftersom jag inte ville ha stryk. D.S.

Kommentarer:
art. skrev:

synd att du inte kunde gå på SMK-mojset idag >_

2005-11-01 @ 13:59:35
Albin Olsson skrev:

Ja, jag vet! Så irriterande!
Jag hade sett fram emot konserten, men då var de tvugna att planera in den när jag är i Stockholm.
Dessutom hade jag velat se "En tripp i Alger" på Angeredsteatern, men den verkade bara vara måndag och tisdag.

2005-11-03 @ 14:28:32
Anonym skrev:

ey kompis! jag åkte tåg till sthlm bara två dagar senare. vi borde ses förresten.

2005-11-05 @ 16:51:01
nina. skrev:

eh oj. det var jag som skrev den förra kommentaren. ifall du blev fundersam.

2005-11-05 @ 16:54:58
Annelie skrev:

Hej Albin! Jag hittade precis din blogg. Vad kul att du har en också. Jag var ju på din skola idag och såg er avslutande pjäs "Sårskorpor". Du var jättebra i den, väldigt rolig. Ha det så bra och lycka till efter studenten. :)

2006-05-16 @ 01:05:15
URL: http://annelieholm.blogg.se/index.html
Björn Sterner skrev:

Lämnade du in din mp3 på lagning ? Min är trasig, undrar vart du gjorde det isåfall ? :) Maila till [email protected] och berätta! ^_^

riktigt nice inlägg också >_

2006-09-08 @ 15:39:55

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits