Inget vidare bra dag.

Hej igen.

Den här dagen slutade inget vidare bra.
Hela dagen var liksom en lång väntan på att åka och köpa dator. Nu snackar jag inte julafton, utan nu snackar jag en dag där i stort sett ingenting händer. Man bara går och väntar och förbereder och har ganska tråkigt, och så åker vi till Computer City och där finns en dator inne på lagret som väntar på oss. Innan dess var jag hemma och bloggade (förra blogginlägget) och plockade undan den "gamla" datorn från skrivbordet. Den ska hämtas snart, så därför köper vi en ny och jag flyttade på den för att vi skulle få plats med den nya. Jag drog ur alla miljontals sladdar som hängde på baksidan och sorterade sladdarna och flyttade datorn och kopplade ihop nästan allt igen, men på ett mindre bord. Nu var allt klart. Jag åkte till stan med buss och hade halsduken på mig. Så kallt! Jag hade halva ansiktet invirat i den varma halsduken och såg ut som någon Al-Qaida-medlem. "Al-Qaida" är en grupp gubbar som ser ut att vara perfekt klädda för den svenska vintern, men de lever i öknen.

Iallafall åkte jag till stan, köpte vantar till Emil, och sedan promenerade jag till pappas jobb (tog spårvagnen en liten bit och den höll på att köra på en pappa med barnvagn, så att vagnen tvärnitade och alla ombord åkte omkring). Vi kom till Computer City, tittade lite på skrivare, högtalare och router. Vi var där länge och funderade på vilken skrivare vi skulle köpa. Och vilka högtalare skulle vi välja?
Till slut hade vi bestämt oss och vi kunde betala och bege oss hemåt.
Då sket det sig.
Det var en jättebra säljare som hjälpte oss, men det var en annan säljare som hade fixat datorn till oss. Datorn stod inne på lagret, med ett nymonterat ljudkort, men han som hade hjälpt oss med den hade gått hem för dagen och tydligen var det bara han som hade rätt att få ut den från lagret. Det hade tydligen med provision att göra. Det bästa var om vi hämtade den imorgon, men då har vi inte tid, så vi får hämta den på söndag. Faan.

Jag har varit på Computer City tre gånger den här veckan och vi har fortfarande inte fått någon dator. Det känns jättesurt och jag hade ju väntat hela veckan! Det har ju blivit uppskjutet två gånger nu! Dessutom fick jag jätteont i huvudet, så när vi kom hem lade jag mig och sov ovanpå sängen. Vi beställde hem pizza som jag åt och sedan gick jag och la mig på ängen och sov igen.
Senare väckte mamma mig, jag gjorde mig iordning, och sedan ringde jag Nina. Hon svarade inte så jag pratade in ett konstigt osammanhängande och oplanerat meddelande på hennes mobilsvar och i slutet av meddelandet fick jag ett SMS från Nina där det stod "Ring igen!". Då sade jag hejdå på mobilsvararen och ringde upp henne igen. Jag gratulerade, pratade en stund och sedan sa vi hejdå och nu bloggar jag. Nu ska jag sova.

Godnatt!
Bajsdag.

Kommentarer:
Linda skrev:

Alltså, kul att se att vissa lever livet. Det är bara personer som du som kan skriva sånna här sidor. Min blogg skulle sett ut så här.
Vaknade, hoppade över till soffan. Såg säsong 1 av gilmore girls. Blev hungrig. Tittade lite OC. Sängen
Dag 2, fasen va bra, säsong 2 har jag ju också... och säsong 3, 4 och 5. 6an håller på. En månad senare har jag hunnit med att se alla gilmore, alla oc, alla lost, alla one three hill...

Tror du det hade varit en bra blogg?? Knappast!

Tack för titten, lycka till med ditt liv

2005-11-19 @ 01:21:57
Albin Olsson skrev:

Oj. Tackar, tackar.
Jag är väldigt fundersam.
Jag klurar på om jag känner dig.
Urs, vad pinsamt om du och jag är jättepolare. Nej, jag har ingen aning om vem du är...

Tack för den fina kritiken iallafall!

2005-11-19 @ 11:45:51
Krishna skrev:

är vi jättepolare olan?:$

2005-11-19 @ 15:09:22
Albin Olsson skrev:

Självklart, Chrill!

2005-11-19 @ 16:40:59

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits