Charlie and the Chocolate Factory och musikalfeber

Hej!

Jag är på gott humör!
My fantasy is alive and really not dead.
There's a musical going on inside my head.
(Kom på den nyss)
Hela skallen fylls av konstiga musikalmelodier med rimmande text. Jag är på bra humör och det kan eventuellt vara lite andra känslor inblandade.

Jag var på bio tidigare idag. Nina och jag har ju som bekant inte träffats på ett bra tag, men vi bestämde oss för att hitta på nått den här helgen, så idag gick vi och såg Tim Burtons "Kalle och chokladfabriken" på bio. Det låter mer romantiskt än det var. Jag och Nina är bara kompisar och dessutom har hon en pojkvän. Han heter förresten Kalle. Vilket sammanträffande.
Filmen var underbart bra! Härlig stämning över hela filmen och rolig var den också. En pappa satt bakom oss och skrattade nästan oavbrutet. Det var ganska många barn som inte förstod alla skämt och de frågade sina föräldrar vad det var som var så roligt. Åh, vilken underbar film!
Johnny Depp spelar Willy Wonka, och han är riktigt bra. Stackars herr Wonka får flashbacks från sin barndom... Willy Wonka har faktiskt många likheter med Michael Jackson. De bor båda i nått slags palats och är omgivna av roliga prylar. Båda har haft en skum barndom, är lite barnsliga och båda är onaturligt bleka i skinnet.
Nu lyssnar jag på soundtracket till filmen.

Ja, jag har fått musikaler på hjärnan. Ska se musikalen om cashkortet som Anders och Måns gjorde i ett program (program 6, säsong 2). Det är grejer det. Dessutom har jag nån låt från "Nightmare Before Christmas" på hjärnan dessutom. Tim Burton gjorde den också.
Nu ska jag se på musikalen om Cashkortet. I den medverkar RnB-sångaren Stephen Simmonds som skulle göra comeback nu i Melodifestivalen, men han blev diskad p.g.a. nån konstig regel.

Utdrag ur musikalen om Cashkortet:
Vart tar nu brevbärar'n vägen?
Han brukar ju komma så här dags.
Har han kanske fått punka?
Han kommer nog alldeles strax.

Har han kört vilse till Polen?
Kanske han fastnat i en frys?
Har gäs konsumerat hans skalle?
Kanske är hans blod på dialys?

Jag ger upp, slappnar av, kapitulerar.
Nu täpper jag till hålet i min dörr.
(Brevbäraren kommer med ett kuvert. Stephen tar upp kuvertet ur brevlådan)
Jag ser ner, öppnar upp, ja-ag regerar!
(kuvertet innehåller ett cashkort!)
Nu ska jag konsummera småsaker!
Yeah!

Hej nu äntligen är cashkortet här!
Hags för shoping-premiär!
Ska köpa glassbåt och en liten burk gem
och en salva mot eksem!

Ja, det är en svängig musikal, det!
Nu orkar jag inte skriva mer.
Ha det gött!

P.S. Tack, Helena för att jag fick låna filmen "Willy Wonka & chokladfabriken" (från 1971 eller nått)! D.S.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits