Tanke om den där "Gud"

På religionslektionen sa Kalle att det sägs att gud gav människan den fria viljan, och att människorna valde att bråka, kriga och slåss. Kalle sa att om gud är allsmäktig måste han ha vetat vad vi människor skulle hitta på, alltså är han ond som lät människorna göra så.

Då kom jag på det!
Gud skapade enligt myten människan den sjätte dagen, alltså en lördag. Antagligen krökade gud en del den lördagen och hela skapandet av människan var kanske en fyllegrej?
På söndagen var han så bakis att han vilade.


Kommentarer:
Hilda skrev:

Då är den stora frågan- Kom detta inlägg till under påverkan av liknande substanser..?;))

2005-12-18 @ 22:03:01
URL: http://victimedelamode.webblogg.se
en som vet skrev:

Albin Olsson inhalerar sällan stora mängder etanol (däremot smuttar han friskt på metanol) och därför betvilvar jag starkt att herr Olsson skulle skriva detta inlägg under liknande substanser.

2005-12-19 @ 14:30:10
en som har en annan teori skrev:

Det fattar väl alla att Gud bara ville ha lite action... och slippa tänka på sina egna problem. Inte värre än att spela sims eller nåt

2005-12-19 @ 15:58:10
Albin Olsson skrev:

Det vär värst vad det blev fart på folk!

Kul att någon kommenterar.
För det första tror jag inte ett skvatt på gud över huvud taget.
För det andra sysslar jag inte alls med sånna där substanser.
Jag gillar inlägget "en som har en annan teori". Det lät ganska troligt.

Varför är det ingen som kommenterar några andra inlägg?

2005-12-19 @ 17:51:13
en som har rätt teori skrev:

för att allt annat är så tråkigt

2005-12-26 @ 16:27:55

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits