Dagen börjar segt.

*gäsp*


Det här verkar inte bli någon höjdardag.


Visst, jag vaknar upp och datorn som står på har laddat ner fyra avsnitt av Anders och Måns, och jag såg ett på morgonen som jag inte hade sett förut. Men sedan började dagen bli trist.


Trist 1 - Jag hade tänkt skaffa en egen domän. Alltså www.någonting.se eller .com. Jag har klurat länge på en adress och kom på en någorlunda skojig. Jag har ringt support och frågat lite grejer om vad som ingår, och igår började jag tillochmed bygga en hel del på sidan. Jag fick nyss veta att underdomäner inte ingick i det billiga priset. Då sprack hela skiten. Tanken var att jag skulle ha en adress (av någon knäpp anledning vill jag inte avslöja vilken), vi kan kalla den www.apa.se. Och där skulle jag ha en fin "välkommen"-grej och länkar och skit. Sedan skulle jag ha mina andra sidor som underdomäner, alltså skulle FPBH-sidan få ligga på adressen fpbh.apa.se och Flaur paur-sidan skulle ligga på flaurpaur.apa.se. Tyvärr ingick inte detta (underdomäner, som det så vackert heter) utan då skulle jag behöva skaffa webbhotell för ca 700 spänn/år. Det vill ajg inte, så där sprack den drömen jag har haft i säkert tre dagar nu.


Trist 2 - Morsan fyller 50 imorgon. Det är ju inte jättetrist, men hon skickade in en rolig grej till GP som de förstörde. Min mamma kan också vara lite rolig och det följande är sant. GP skickade hem ett papper där de förklarade att eftersom hon fyllde 50 fick hon ha med det i GP (Typ som alla har. "Olle fyller 50. Han gillar skogspromenader") gratis. Hon skickade med en bild och skrev ungefär "Vivianne Werner (min mamma heter så) fyller 50 år den 8.e augusti. Hon är legitimerad sjuksköterska (pappa tycker nämnligen det ser så löjligt ut med folk som tvunget ska ha med sin titel för att visa hur bra utbildning de har) och hennes intressen är skogspromenader, mysiga hemmakvällar och gyttjebrottning". Ja, det var ju lite roligt. Men idag kom Gp och då är det en bild på mamma och så står det

Vivi-Anne
Werner
50 år

den 8 augusti,
Granliden 37, Säve-
dalen. Hon är leg
sjuksköterska.
Hennes intressen
är bland annat
skogspromenader.

Det var allt. Det stod bara så. Inget om gyttjebrottning. Det som var poängen med hela annonsen. Mamma ringde förut (från Azorerna, där hon är med pappa och firar) och blev lika sur som jag över att det inte stod mer. Nej, hon blev surare förståss.


Detta har förstört min dag lite. Dessutom kommer jag ner till köket och brödet är slut, så jag får äta mjölk och flingor, vilket jag inte ätit på länge och jag blir oftast seg av det. Ingen näring alls. Bara socker. Dessutom ser köket ut som fan. Brorsan har lämnat halfulla glas och någon tesked på det smuliga bordet. I resten av huset ligger tidningar som ingen har läst. han har bara lagt dem i trappan och i någon soffa och överallt. Jag är på dåligt humör. Orkar inte ens lägga in knäppa länkar i det här inlägget (som i förra bloggen, där jag lyckades klämma in länkar till Island, koncentrationsläger, två negrer, en SCART-kontakt och Afrika, bla.). Nä. Idag blir nog en seg dag. Inte ens Sven-Melanderspelet kan pigga upp mig.


Kommentarer:
Fexxe skrev:

Tay Albin! Kul det där med din Mamma, Min Syrra var faktiskt m,ed om samma en gång. När hon fylde år så satte vännerna in en grattis annons i tidningen. Grattis på 15:års dagen Tora! Vi kommer och hämtar dej med traktorn och hembränt har vi med oss. I tidningen stod det typ, Grattis på 15:års dagen Tora! Vi kommer hem till dej och bjuder på Saft och ballar. Ja ja, Satan... Kolla gärna in mitt senaste påhitt. BRASKIT.SE/KNULLBODEN

2005-08-07 @ 23:20:23
URL: http://www.braskit.se/knullboden
Fexxe skrev:

Tja Albin!

Klistra in det här i en av dina bloggar:



Tja/ Fexxe

2005-08-11 @ 15:06:35
URL: http://www.braskit.se/fexxe
Anonym skrev:

Eller i ett annat html-dockument,
du kommer tycka att det är kul.




Eller gå in på:

http://www.braskit.se/fexxe/wp-content/index.html

fett/ Fexxe

2005-08-12 @ 13:11:29
Albin Olsson skrev:

Haha! Fan vad ball!

2005-08-12 @ 19:21:37
Bertil skrev:

Mina (o)vänner tycker att jag luktar bajs. Vad ska jag göra?

2006-09-26 @ 15:30:19
Vera Wellpapp skrev:

Jag tycker att du ska prata med dem och säga att de ska sluta. Du kan även prova att torka dig efter att du har gjort dina behov.

2006-09-26 @ 15:32:29
hallå skrev:

öö ska det här föreställa en bra blogg ellr!?!?
hallå noob!!!!

2007-11-21 @ 14:56:32

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits