Förlovad i tre år

Igår var treårsdagen för Josies och min förlovning.
Det var en ganska konstig dag.

Josie skulle vara ledig, men fick plötsligt veta att hon skulle jobba ändå, så hon var på jobbet större delen av dagen. Jag hade tvättid, och blev faktiskt inte inringd för att jobba (som jag blivit de senaste fyra gångerna jag skulle tvätta). Jag började med att lägga i en tvätt, och sen när jag kom tillbaka till lägenheten tänkte jag diska och dammsuga.

När jag skulle diska upptäckte jag att det inte kom något varmvatten. Kallvattnet kom som vanligt, men när jag vred kranen till varmvattenläget kom det ingenting. Alltså kunde jag inte diska, och inte heller duscha. Suck! Jag ringde till Bostadsbolaget, och de visste om problemet och jobbade på det.

Facebookstatusuppdatering.

När jag skulle dammsuga visade displayen bara bokstaven L när jag satte i sladden, och dammsugaren ville inte starta. Jag vet inte vad det betydde, och hittade inte instruktionsboken. Jag försökte hitta intruktionsboken på nätet, men jag var tvungen att söka på serie- eller modellnummer, och inget av de tydligt skrivna numren på undersidan av dammsugaren ville fungera. Då ringde jag till Electrolux, och fick prata med nån support. Hon hittade inte heller min dammsugare. Jag har en Electrolux. Det vet jag.
För några veckor sedan ringde jag till HP för att få hjälp med min skrivare, men när jag sa modellens namn insåg jag att jag faktiskt har en Lexmark-skrivare. Det var lite klantigt, men det är en annan historia.
Electroluxtjejen sa att de hade problem med sitt datorsystem och att hon skulle ringa upp mig istället.

Efter en stund ringde hon upp mig och försökte söka på modell- och serienummer igen. Datorn hittade ingenting, så hon kopplade mig till nån verkstad eller nåt. Det gick fram massvis med signaler, och undertiden testade jag att dra ut sladden till dammsugaren och sätta i den igen. Jag tänkte att jag nog hade gjort det förut, eller...? Nej, det hade jag inte testat innan, för plötsligt visade displayen det den brukar, och dammsugaren fungerade som den skulle.

Det blev några vändor till tvättstugan. Vit och svart tvätt, ljusa färger, mörka färger, torkskåpet, tummlaren... Eftersom Josie var på jobbet körde jag lakanen i tummlaren och startade det automatiska programmet "skåpstorrt". När min tvättid gck ut var det fortfarande inte färdigt, så jag avbröt programmet och norpade en annan tvättstuga som var ledig. När jag kom tillbaka efter en timme var det fortfarande inte färdigt, och när lakanen hade varit inne i torktummlare nummer två i en timme och 40 minuter avbröt jag det programmet också, men då var de torra.

Jag fick syn på kvartersvärden också och han sa att det var en vattenläcka som borde vara fixad nån gång på eftermiddgen.

Vid fem slutade Josie eftersom vi skulle på bio klockan sex. Innan dess gjorde jag mig iordning för att åka till stan, och då kom varmvattnet tillbaka så att jag kunde tvätta mig och göra mig fräsch. Gött!

Men det blev mer konstigheter! Innan jag åkte kollade jag mailen för att hitta information om när filmen egentligen började. Var det 18:00 vi hade bokat, eller var det 18:20? Jag hittade inte bekräftelsemailet. Mycket skumt. Men det har varit många bokningar. Bion vi skulle på igår, och så ska vi på sista Potter-filmen när den har premiär, och så bokade vi tågbiljetter för ikväll. Jaja, det löser sig tänkte jag.
När vi kom till bion stoppade jag in mitt kort i en bioautomat, men fick meddelandet att det inte finns några biljetter köpta med mitt kort! Jag gick fram till kassan och hon sa att det kanske var lite krångel med chipet. Jag tänkte att jag kanske hade missat något steg i bokningen. Kanske inte klickat på sista knappen. Det förklarade i så fall varför jag inte hade fått något mail. Jaja, det var väl bara att köpa en biljett på plats. Det var en halvtimme tills filmen började, och när jag kikade på datorn hemma fanns det gott om lediga platser.
Kassörskan sa att hon fick fram biljetterna, så då var det ju ingen fara. Gött!

Hon sträckte fram biljetterna och sa "Sådär! Två biljetter till X-Men First Class klockan tre".
Nu sa hon fel, tänkte jag.
Nu var något fel, tänkte hon.

Det visade sig att vi hade bokat en visning klockan tre, eftersom Josie egentligen skulle vara ledig hela dagen. Fan. Men det skulle gå att ordna. Tjejen gick iväg och letade efter sin chef, kom tillbaka utan att ha hittat chefen, och fixade biljetter till 18:00-visningen. Så det löste sig. Men fan vad klantigt!



Vi såg filmen och vi tyckte båda att den var väldigt bra. Jag hade ganska låga förväntningar, men jag gillade den. Den utspelade sig på 60-talet, och det var en härlig 60-talskänsla över hela filmen. Och så var det två sköna cameo-framträdanden också, men de tänker jag inte berätta om.



Det blev en bra dag till slut, och när vi kom hem tog vi det lugnt. Josie såg första X-Men filmen på DVD, och jag diskade och spelade TV-spel (dock inte samtidigt).

Ikväll ska vi till sommarstugan i Glava och fira midsommar.

Adjö!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits