Hjälte i Norge?

Härom dagen hittade Josie ett "micro SD"-kort på marken utanför Liseberg. Jag plockade upp det och tog med det hem. Väl hemma pluggade jag in kortet i datorn och insåg snabbt att kortet suttit i någons mobiltelefon. Jag hittade också ett CV där adressen till en viss Soran Kavose i Oslo.

Vad göra? Jag tänkte att jag ville hjälpa en okänd vän i grannlandet i väster, så jag skrev ett kort brev (först på svenska, och sedan på norska, genom Google Translate), köpte ett gult kuvert, ett blått kort, samt två frimärken med svenska flaggan och tejpade fast brevet och SD-kortet på kortet. Sedan skickade jag det till Norge.

Det var i förra veckan, och idag fick jag ett meddelande på Facebook. Det var från Soran.

Hei, Albin. Tusen hjertelig takk for det brevet du sendte meg. Veldig modig og godt gjort av deg. Settes stort pris på
Jeg leste det nå. Nettopp. Varmer hjertet å se godhet hos andre mennesker
"Hei, Albin. Tusen hjertelig takk for det brevet du sendte meg. Veldig modig og godt gjort av deg. Settes stort pris på. Jeg leste det nå. Nettopp. Varmer hjertet å se godhet hos andre mennesker"

Nyss upptäckte jag att jag fått ett meddelande från någon främling som skrev "Du har et godt hjerte;)". Han hette Julian, och enligt Facebook är han vän med Soran.

När jag kikade på Sorans Facebook (vi är vänner nu) och hittade den här bilden:


Jag har blurrat min adress, men det hade inte Soran. Men det är okej.

Bildtexten löd:
"For en fantastisk person. hvem hadde gjort så mye for noe så lite. Seriøst daaaa"

Hans bild har i nuläget 53 likes.

Så nu är jag glad! Man blir glad av att vara snäll.
Over and out!

Kommentarer:
myms (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ *:・゚✧* skrev:

Så himla fint gjort!
Fler människor borde vara så snälla :)

2012-09-16 @ 11:22:48
URL: http://mymic.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits