Mobilskärmen spräckt

Igår lyckades jag tappa mobilen i golvet. Från ca 50 cm höjd. Jag är alltid så himla försiktig, men har lyckats tappa den en eller två gånger innan (på de 1½ år jag haft den) utan att den skadats nämnvärt. På något ställe saknas det lite, lite plast. Cirka 0,5 gånger 0,5 millimeter.

Men igår ramlade den från en liten hylla, rakt ner i det grusiga golvet på jobbet, med displayen neråt. När jag plockade upp den var hela skärmen sprucken. Fan.

Telefonen fungerar fortfarande, men när man drar fingret över skärmen känner man att den är ojämn och sprucken och att man nog inte borde dra fingret över skärmen överhuvudtaget.


Den här bilden tog en kollega med sin gamla Sony Ericsson-mobil, och så MMS:ade hon den till mig.

Som man ser på bilden har den antagligen träffats av något litet vasst uppe till höger (där min tumme är) och sedan har sprickan spridit sig utåt. Vackert, men sorgligt.

Idag har jag ringt Trygg Hansa och de har räknat på vad mobilen är värd idag. Eftersom mobilen fungerar kom de fram till att de kan ersätta ett displaybyte. Det kostar strax under två tusen kronor. Min självrisk ligger på 1500 kronor, så jag får knappt 500 kronor på försäkringen.

Jag funderar på om jag ska reparera skärmen för pengarna, eller om jag ska använda dem som ett (litet) bidrag till en ny mobil. Det lutar åt det senare, eftersom planen var att ändå köpa ny mobil till sommaren. Byter jag skärmen får jag ju ändå ta 1500 kronor ur egen ficka.

Over and out!

Kommentarer:
MrGizmo skrev:

Hej Albin, vi gillar din blogg, maila oss då hjälper vi dig med ett nytt glas. /Andreas

2013-01-07 @ 22:25:19
URL: http://mrgizmo.se

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits