Albin kan inte sova

För fem år sedan gjorde jag inträdesprov på Skara skolscen. Jag bloggade om det i ett blogginlägg med rubriken "Albin i staden som alltid sover". Nu är jag i Skara igen, och jag har fått mitt straff. Jag kan inte sova!
Jag har sovit dåligt från ca elva till tre, och vaknat flera gånger. Nu ligger jag här på mitt hotellrum på Skara stadshotell och har legat vaken sedan tre inatt. Nu är klockan sex, och väckarklockan är satt på 06:30.


Tur att jag fick det jättesvåra lösenordet nedskrivet på en lapp.

Det var alltså fem år sedan sist. Den dagen jag var här var vi sju personer. Av oss sju gick fyra vidare till andra delprovet, däribland jag. Efter andra provet gick två vidare. Jag var inte en av de två. Jag åkte hem, och sökte inte året därpå. Härom veckan tipsade mamma om att det var dags att söka till Skara för de som var intresserade att börja höstterminen 2013. Jag funderade lite, och insåg att nu var det dags. Nu är jag faktiskt redo igen!

På en fredag för två veckor sedan tänkte jag att "på måndag ska jag kolla upp vad som gäller, och vad som krävs", men när jag kikade lite snabbt redan på lördagen upptäckte jag att sista ansökningsdag var på måndagen, så jag fick plötsligt väldigt bråttom. Men jag lyckades välja två monologer och en låt till sångprovet och har lärt mig texterna på två veckor. Ena stunden känner jag att det här kommer gå riktigt bra. Andra känner jag att jag kanske ändå inte är tillräckligt förberedd.

Igår kom jag hit för att träffa motläsare, kika lite på lokalerna och få lite info om vad som egentligen händer idag. Jag insåg att jag började bli nervös och att jag började analysera allting. Hur bra det kunde tänkas gå, vad juryn är ute efter, vad vitsen är med ett sångprov på en skådespelarutbildning är, om den där skumma killen var galen, eller om det är jag som tappat förståelsen för teatern. Det visade sig senare att det var fler än jag som misstänkte att han var galen.

Min hjärna gick på högvarv av alla tankar, funderingar och manus och natten har varit helt galen med knäppa drömmar de få timmar jag verkligen fått sova.

Hur proven går idag vet jag faktiskt inte, och jag hoppas verkligen inte att sömnbristen ska förstöra min insats under proven.

Snart är det frukostdags. Sedan är det uppvärmning på Skara skolscen, sedan delprov ett. Sedan meddelas vilka som går vidare till prov två, som hålls direkt efter det. Det var lite otydligt hur det var med prov tre, men det verkar börja på eftermiddagen och fortsätta på onsdag. Det är flera moment i det tredje provet. Intervju, sångprov, rörelseprov, med mera. Jag känner att det är det här jag vill, så jag hoppas verkligen att det går bra...

Over and out!

Kommentarer:
Alkiz skrev:

1. Jag håller tummarna för dig!! :D



2. Jag blev något paff när jag bläddrade lite i Hem och Hyra och hittade en bild på dig och Josie. Faktum är att jag först bläddrade förbi bilden och bara trodde att jag hade läst "Albin Olsson". När jag sedan bläddrade tillbaka visade det ju sig att jag faktiskt (för en gångs skull) hade läst rätt :P

2012-05-07 @ 23:43:38
URL: http://alakazam.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits