Ett gammalt Allramminne

Nyligen kom jag att tänka på ett gammalt minne, som jag trodde att jag hade glömt.

Det var när jag bodde hemma hos mamma och pappa, och vi var fyra personer som delade på en dator. Jag tror det var Windows 95 eller 98 på datorn. Allra mest tecknat gick på TV, så det borde ha varit år 2002 - 2003 nån gång, och ibland roade jag mig med att byta ut datorns ljud. På den tiden kunde man välja olika "ljudteman" och även ställa in egana ljud. Exempelvis testade jag något medföljande djur- eller djungeltema, så att när man tömde papperskorgen hördes nått konstigt djur, och så fort man minimerade eller maximerade ett fönster hördes nån regnskogsgroda.

En gång när jag spelade in ljud från TV:n till datorn spelade jag in en snutt av ett Allram-avsnitt. sen klippte jag ut små, jättekorta snuttar och använde som ljud i datorn. Så när jag gjorde något fel så hörde jag inte ett irriterande Windowsljud, utan istället hörde jag Allram Eest säga "Skärpning, Tjet!", och när jag startade datorn hörde jag en liten bit av programmets intromelodi. Olika händelser på datorn spelade bland annat upp tre olika klipp när Allram skrattar, repliken "Fantastiskt!", och flera andra härliga ljud.

Ja, det var tider det...

På en del sätt har jag inte förändrats jättemycket på de tio åren som gått sedan dess. För någon månad sedan gjorde jag den här, som jag har laggt in som en smiley i MSN Messenger:



Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits