Storm och Tomtens knä

Idag har jag började jag jobba en kvart innan vi öppnade butiken klockan tio, och slutade en kvart efter att butiken stängde klockan 20. En lång dag, men det har varit kul.

På rasten smet jag ut på torget där Coca Cola gjorde reklam och hade med sig tomten. Jag fick sitta i tomtens knä när en av Coca Cola-killarna tog kort. Sedan framkallade de bilden på plats, och så här fin blev bilden:


Jag i Tomtens knä.

Sista timmarna jobbade jag uppe på kontorsavdelningen. Nere på bokavdelningen märker man inte av någonting av vädret utomhus, men uppe på kontorsavdelningen rasslade det i fönsterrutorna, och så fort någon öppnade ytterdörren ut mot parkerinen så blåste en massa almanackor iväg från sina krokar och landade över hela golvet.

Det är rejält blåsigt ute, och när jag kikade på GP:s webbsajt var det nästan bara rubriker om storm, kaos, strömavbrott och stigande vattennivåer. 


Bild från GP.se.

Bilden ovan är tagen utanför Operan ungefär, och där har ett gäng flaggstänger blåst ner. I artikeln står det bland annat:
"De flesta som skyndar förbi i stormen går åt sidan över gräsmattan, vissa ser ingenting utan går med risk för att få något över sig. Som Monica Hammarstrand:
– Jag såg ingenting. Det är lite pinsamt, jag som är huvudskyddsombud, sade hon.
"

Det fanns även en artikel om att ovädret (som tydligen dragit in över hela norra Europa) har orsakat en brand i ett vindkraftverk i Skottland.


Ännu en bild från GP.se.

När jag skulle gå hem gick det faktiskt bra. Jag trodde att det skulle bli riktigt kämpigt, men vinden hade lättat och det regnade bara lite smått. När jag kom hem stod min fru i köket och hade lagat mat. Och hon hade en jättesomrig klänning på sig. Mycket märkligt, men fint.

Precis innan jag började blogga såg jag att någon hade postat en länk på Facebook. Det var ett inslag i radioprogrammet Tankesmedjan i P3. Det är ett av mina favoritprogram faktiskt. Inslaget hette "Håmosexualitet i Ring P1!". Tankesmedjan (i P3) pratar om, och spelar upp en snutt från Ring P1 (i P1) där en tant ringer in och frågar varför det pratas så mycket om håmosexuella (ja, hon säger så. Håmosexuella) men inte om hur man undviker att få håmosexuella barn. Mycket underhållande att lyssna på. En gammal, galen, trångsynt tant. Dessutom försöker hon skämta till det lite, men gör bara bort sig ännu mer.

Här är klippet, och det ska tydligen vara tillgängligt till och med "2015-08-01".



Imorgon skulle jag börja klockan tolv, men min chef sa idag att han vill att jag börjar redan 09:45 och hjälper till under dagens signeringar. Imrogon kommer Tomas och Ulrika Tengby och signerar sin kokbok, och sedan kommer rapparen Petter som signerar sin bok. Det kan bli spännande.

Over and out!

Kommentarer:
Alkiz skrev:

Tanten har ju faktiskt rätt i en sak; det är ingen som pratar om hur man blir håmosexuell. Men det kan ju ha att göra med att man faktiskt inte vet. Man kanske vaknar en dag och känner sig lite håmosexuell. Jag vet inte. Det har inte hänt mig än i alla fall :P

2011-12-21 @ 06:45:42
URL: http://alakazam.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits