Stressigt

Jag känner mig lite slut i skallen.

Dagen började med att Josies krasslighet hade ökat rejält. Hon hade riktigt ont i halsen, och jag tyckte verkligen inte att hon var i form för att jobba, så hon stannade hemma idag, istället för att vara min kollega.

På jobbet var det full rulle. Massvis med folk och alldeles för lite personal. De flesta kunder var, som vanligt, väldigt trevliga, glada och tacksamma, men så händer det att en del inte alls förstår varför man inte personen i kassan kan ställa sig och slå in alla paket när det inte finns någon annan personal på hela våningen i en av sveriges största bokhandlar, och tio personer stå i kö och väntar på sin tur.

Men som sagt är de flesta jättevänliga och trevliga och tacksamma. Härom dagen dök Ida upp. Hon gick i min klass i gymnasiet. Jag hann bara prata lite snabbt med henne, för sedan hade jag kunder att hjälpa, och när de fått hjälp var Ida försvunnen.
Idag dök en kär vän upp helt plötsligt. Monica och jag stod i var sin kassa och jobbade på i supertempo, då jag tittar upp och ser att Monicas kund råkar var Josefin som jag jobbade med på Angereds teater. "Nämen heeeej!" hann vi säga, och så kramades vi liksom kärleksfullt och gud-vad-kul-det-är-att-se-dig-vi-har-inte-träffats-på-jättelänge-aktigt, men över disken, så det var lite märkligt. Och sen frågade hon hur det är med mig, och jag han knappt svara för det var så sinnessjukt mycket att göra. Men jag hjälpte en kund och sen fick jag ta min rast, men då var Josefin borta.

Ja, det har varit superstressigt hela dagen, så det var skönt att komma hem. Hårddiskhaveriet från igår håller jag fortfarande på att försöka lösa genom att kopiera över allt till en annan hårddisk i tre olika moment. Varje moment verkar ta ungefär ett dygn. På riktigt. Så datorn och NAS:en har arbetat ett bra tag nu.

Förresten har Josie och jag kikat på de fyra första avsnitten av Expedition: Julklapp, (eller Nissene over skog og hei, som det heter på norska). Det är en slags fortsättning på dokusåpaparodin Tomtar på loftet (Nissene på låven) från 2001. I år är det tolv nya deltagare, plus tolv från Tomtar på loftet som tillsammans ska ta ut på någon form av dokusåpaäventyr. Förutom gamla favoritfigurer som Asbjørn Brekke och Rhino, är även Björn Gustavsson med i en roll, och Espen Eckbo som har varit med och skapat serien, och även spelar både Asbjørn och Rhino spelar ytterligare två roller. Det är väldans kul. De två första avsnitten hittade jag på Pirate Bay, och än så länge finns avsnitten också på Kanal 5 play.

Klicka för att förstora
Här har jag gjort ett litet kollage. Överst till vänster: Rhino, och bredvid honom Ernst-Øyvind Tvedt. Underst till vänster: Asbjørn Brekke, och till höger om honom Andreas Brochner. Alla spelade av Espen Eckbo.

Imorgon ska jag jobba igen, så jag får gå och lägga mig nu.

Over and out!

Kommentarer:
Alkiz skrev:

Jag är ledsen att jag och Kim inte stannade längre, men det är lite svårt att vara social när den ena parten jobbar och den andra är trött efter att ha latat sig en hel dag ;) Vi får väl försöka ses någon gång snart :)

2011-12-08 @ 22:39:33
URL: http://alakazam.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits