En bra söndag

Det har varit en bra dag idag.

När vi öppnade butiken låste jag upp dörrarna ut till parkeringsplatsen. En gammal tant kom gående och kom precis fram till dörren när jag öppnade.
"Välkommen!" sa jag glatt.
"Åh, tack! Då kommer jag först av alla", och sedan mumlade hon glatt "Det har jag aldrig gjort förut...".
Vilken härlig tant!

Det blev snabbt full rulle i butiken. En ganska lång kö, men vi lyckades hålla ett bra tempo, och kunderna var nöjda och glada. En kund sa, till min kollega Sabina, "Tack för att du är så trevlig, trots att det är så mycket folk".

Vid ett tillfälle stod två poliser mitt i butiken. När jag mötte deras blick såg de ut som att de ville prata med mig, så jag gick fram till dem och frågade vad jag kunde hjälpa dem med. Är det någon snattare i farten? tänkte jag. Eller något annat lurt på gång? Det visade sig att de bara ville fråga om vi hade små magnetiska fotoramar, och det hade vi.
"Vad ni skräms!" sa jag. "Jag trodde att det hade hänt nåt".

Sedan berättade Johanna att de poliserna köpt två såna ramar, men att de inte ville behålla kvittot. Hon hade tänkt säga "Men om ni går in i en annan butik är det bra att ha", men så kom hon på att det nog inte är så många som kollar om poliserna har snattat.

Efter jobbet åkte jag mot IKEA, blev uppringd av Josie som bad mig åka tillbaka till Frölunda torg igen, där hon och hennes mamma hämtade upp mig och körde mig till IKEA istället. Där kikade vi på köksskåp och funderade lite. Sedan åkte vi hem och tog det lugnt en stund innan vi fick lite gäster. Vi åt lite snacks, drack julmust och hade det trevligt. Och så fick jag dra i gång min överraskning, som Josie tyvärr hade avslöjat: Mitt julquiz!

Hela eftermiddagen och kvällen igår satt jag och skrev frågor, klippte olika låtar, utformade frågeformulär och gjorde research, och idag var det premiär. Jag tänkte eventuellt köra quizet på jobbet på tisdag också. Då är det lucia, och personalen ska samlas någon timma innan vi öppnar, och mysa lite.


Jag körde låtarna till quizet i ljudanläggningen i vardagsrummet.

Det började väl okej. Josie började klaga för att frågorna var alldeles för svåra, men de andra verkade gilla det. Nej, Josie verkade inte alls gilla det, tills det kom en fråga som hon kunde jättebra. Då var hon mycket nöjd och delade stolt ut massvis av ledtrådar. Det var ett väldigt klurigt quiz, men efter alla tolv frågorna gick vi igenom de rätta svaren och fick en vinnare. Josie. Men eftersom hon hade lyssnat så mycket på många av låtarna innan, så fick personen på andra plats vinna istället. det tyckte Josie också. Vinsten var äran, och en penna som luktar pepparkaka.

Min plan är att eventuellt göra en liten video av quizet och lägga upp på YouTube. Men det får bli en annan dag.
Nu ska jag gå och lägga mig, för jag jobbar imorgon också. Ja, jag jobbar hela tiden.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits