Duvor

Ibland har jag svårt att sova. Ibland ligger jag vaken och hör konstiga ljud.
För några veckor sedan trodde jag att någon av grannarna hade sex, och att det var det jag hörde. Efter att det jag trodde var grannens stönande hade låtit exakt likadant i en halvtimme insåg jag att det nog var något annat.
Det visade sig vara en eller flera duvor.

Många grannar har satt upp trådar och andra skydd mot duvor så att de inte ska sätta sig på balkongerna. Grannen vägg i vägg har en liten hylla på sin balkong, och jag har sett, genom en springa, att det ibland sitter duvor där. Då sticker jag in en pinne genom springan så att duvorna blir rädda och flyger iväg.

Nu har duvorna inte väsnats på länge. Det beror nog på att jag härom dagen krigade lite mot duvorna. Jag vann, tack vare min lilla, men dock så kraftfulla, vattenpistol.



Liten, men kraftfull. "Deluxe model".


Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits