15 december 08 - Bostadsjakt del 1

Jag har ju sagt att jag ska blogga varje dag fram till jul, och nu har jag missat att blogga TVÅ GÅNGER. Fy!
Därför kommer gårdagens blogginlägg idag. Men det pratar vi inte högt om. Vi låtsas att jag skrev det här den 15:e.

Eftersom jag ska jobba i Stockholm i två månader behöver jag någonstans att bo.
Min käre far tipsade om att man kanske kunde ringa något hotell eller vandrarhem och få en bra deal. Bor man i två månader lär man ju få ett bra pris. Man kanske kan säga att de inte behöver städa varje dag och sådär.
Jag ringde till ett hotell i Bromma, nära min blivande arbetsplats. Jag vet visserligen inte exakt var i Bromma jag ska jobba, men det är ju rätt stadsdel iallafall.
Jag fick numret till någon som kunde fixa bra deals för längre boende och så ringde jag upp honom. Han var trevlig och hjälpsam och räknade lite hit och dit för att ge mig ett bra pris. 62 nätter skulle jag behöva bo där. Jag förväntade mig ett ganska högt pris, men vem vet? Man kanske kunde få världens erbjudande?

Jag fick ett enkelrum för halva priset. Bra deal. Halva priset innebar att jag bara behövde betala fyrtiotusen trehundra kronor. "Jag ska klura på det", sa jag och tackade. Jag får leta vidare...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits