Tankar innan avresa

"Spanien alltså..." säger jag när jag kommer ut ur badrummet.
Jag har precis borstat tänderna, och när jag gör det brukar jag tänka och fundera väldigt mycket.

Hur är Spanien?
Jag har ingen aning! Det är Europa, och de har euro, och det ligger inte så fasligt långt borta. Och de pratar spanska, och jag tror att det är ganska varmt. Jag ska till Alicante nånstans.
Jag var ju i Nicaragua för lite drygt fem år sedan, och det var olidligt varmt, väldigt fattigt på sina håll, och en helt annan kultur. Jag har ju ingenting att referera till när jag ska föreställa mig Spanien, så därför har jag liksom, lite undermedvetet, tänkt att i Nicaragua pratar de spanska och i Spanien pratar de spanska, så därförär det typ samma sak. Det är klart att det är två helt olika länder i två helt olika världsdelar, så det är nog inte mycket likheter, men som sagt har jag liksom tänkt "Nicargua" när jag tänkt på Spanien.
Nu framstår jag nog som väldigt korkad, men jag vet att det är två olika länder. Jag har bara ingen aning om hur Spanien är!
Spanien är väl som alla andr länder, att olika dear av landet ser helt olika ut. Vi ska till värsta "Vilda Västern"-miljön där filmen För en handfull dollar spelades in i mitten av 1960-talet.
Vi får se hur det blir.

Om några timmar flyger jag till Stockholm, bor en natt på ett slags vandrarhem, och sedan flyger jag till Spanien tidigt på söndag morgon. Shit, vad spännande!

För övrigt firade vi Josies födelsedag igår, trots att hon fyller år nästa vecka (men då är jag ju bortrest). Jag överraskade henne på morgonen med en presentjakt. Den kan ni läsa om, och titta på här (i Josies blogg).
Eller, så kan du se klippet här:



Over and out!

Kommentarer:
Josie skrev:

I miss you already!

2010-09-25 @ 14:40:13
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/
kakan steve skrev:

vilken rolig film när Josie får gå runt och hitta MASSA böcker.

2010-10-13 @ 16:20:12
URL: http://liquidoxygen.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits