Nu börjar flytten

Det känns som att jag har hundratals saker som jag borde fixa, men jag har inte tid!
Jag hinner aldrig blogga. Till skillnad från Josie, som den senaste tiden har bloggat flera gånger om dagen.

Jag hade jättegärna klippt videobloggen från Arvikafestivalen 2010, samtidigt som jag borde klippa videobloggen från Arvikafestivalen 2009 först. Men jag hinner inte klippa någon av dem, eftersom jag först och främst måste klippa en liten reklamfilmsgrej som jag blev inblandad i. Lillebror var också med, och sa att han och jag är bra på att klippa, så då fick vi det ansvaret. Sen berättade han för mig att hans dator är alldeles för slö för att klippa med, så nu är det jag som får klippa.

Men allra först på min prioriteringslista är flytten. Vi har fått nycklarna till lägenheten och har velat fram och tillbaka med hur vi ska göra.

När vi kom in i lägenheten, precis efter att vi fått våra nycklar, så kändes det inte jättefräscht. Lite småskitigt här och var, och tapeterna känns inte bra. Dels är de ganska slitna, och så är det en tråkig grå färg i vardagsrummet, en äcklig grön färg i hallen, och en hemsk blå färg i sovrummet och kontoret.
Jag försökte få tag i kvartersvärden för att han skulle komma och kika på lägenheten med oss. Dels har jag en del frågor om lite småprylar, och så vill jag veta vad han säger om tapeterna.
Antingen säger han att de är risiga, och att vi får nya tapeter. Då fixar de en målare som tapetserar om, och det kan kanske ta två månader, så då kan vi lika gärna flytta in direkt, och flytta undan möblerna när det är omtapetseringsdags.
Eller så säger han att vi kan få nya tapeter, men att vi får göra jobbet själva. Då försöker vi få det fixat så snart som möjligt, och sedan börjar vi flytta när det är klart.
Eller så säger han att tapeterna är jättefina och att vi får fixa egna tapeter om vi vill ha det. Då kommer det antagligen kosta rätt mycket pengar, så då får vi ändå vänta med det tills vi har råd. Så då flyttar vi in direkt och flyttar undan möblerna när det är omtapetserardags.

Vad sa han då?
Jo, jag ringde och fick tala med hans kollega som sa att kvartersvärdens telefon är trasig, men att han skulle be honom ringa oss. Så jag väntade, och väntade. Jag var ledig i torsdags och hade planerat att träffa kvartersvärden då. Men han ringde inte. Så jag ringde igen, och han skulle hälsa honom att han skulle ringa tillbaka till oss. Men han visste inte om det skulle bli snart eller om flera timmar. Eller ens samma dag. Och på fredagen skulle han på semester. Kvartersvärden alltså.
Men han ringde inte på torsdagen, och jag gick hela dagen och väntade. Så vi tänkte att "fuck this shit", och så flyttar vi in!

Josies far och bror ska hjälpa oss att flytta sängen, och Josie bokade in helgen om två veckor. Fick jag veta. Men två veckor? Det är ju jättelångt!
Sen hade vi ett snack, och ändrade till nästa helg. Men sen ändrades det till torsdag. Så på torsdag flyttar vi sängen, vilket innebär att vi från och med torsdag kommer att bo i den nya lägenheten! Wohooo!


Här visar jag graciöst upp en del av vardagsrummet.


Efter att vi fått nyckeln gick vi till lägenheten och åt pizza på golvet.


Josie cyklade till lägenheten med en stor låda (innehållandes en lampa) bak på cykeln.


I förrgår byggde vi en soffa.


Det här var den enda bilden jag hadde på den färdiga soffan.


Insidan av några av våra garderober hade den här äckliga, gröna färgen. Men Josie har börjat måla om dem i den där lila/rosa färgen som man ser i hörnet.


Så här såg det ut när jag cyklade med damsugaren till nya lägenheten. Jag såg ut som en Ghostbuster.

Idag ska jag cykla iväg till nya lägenheten och måla andra strykningen på garderoberna. Och första strykningen på skåpen ovanför garderoberna, eftersom Josie inte kunde måla dem igår, för att hon är för kort.
Och så ska jag kanske packa lite, och kanske koppla lite med sladdar, och kanske klippa lite.

Over and out!

Kommentarer:
Josie skrev:

Nej, jag tror inte det eftersom de pratade om att de inte åkte ofta alls. Då är det ju onödigt att köpa månadskort och därför tror jag inte de hade det utan bara var rebeller.

2010-09-08 @ 19:38:07
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/
Anonym skrev:

Hej!

Jag försöker hitta nya "Blogglovinvänner" som har intressanta bloggar att följa och som också är intresserad av att följa min blogg. Är du intresserad av detta så får du gärna höra av dig, annars är det ju bara att du tar bort min kommentar.

Ha det bra! =)

2010-09-10 @ 13:02:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits