När Com Hem kom hem till Albin

Klockan var ungefär kvart över nio på kvällen och Josie och jag tittade på film.
Plötsligt ringde det på dörren. Vem kunde det vara?
Det brukar bara ringa på dörren när vi vet att vi ska få besök, och en gång var det Jehovas vittnen. Men denna dagen (igår) väntade vi oss inget besök, och blev mycket fundersamma. Klockan var dessutom ganska mycket för oanmälda besök.

Jag öppnade dörren och fick syn på en ganska ung kille i trappuppgången. Han kanske var i 25-årsåldern. Han sa att han kom från Com Hem och undrade om jag använde några av deras tjänster. Jajemän, svarade jag och sa att vi hade hela rasket. "Com Bo" med TV, bredband och telefon. Jaha, vad bra sa han och så sa han att min T-shirt var jättehäftig. Jag fick den i brevlådan i förrgår och hade på mig den hela dagen igår.
Han rågade var jag hade köpt den och att den var fräck. Jag tackade och förklarade att jag hade köpt den i "Google store" eller nåt liknande.

Han tackade för informationen, sa ytterligare en gång att den var fräck, och sedan sa han att om jag nu har både TV, bredband och telefoni via Com Hem, så var det inte mycket han kunde göra. Sedan tackade han igen, och sa adjö. Jag stängde dörren och hörde honom ringa på hos grannen.

Jag har aldrig riktigt gillat försäljare, mennästan alltid gillat T-shirts. Han verkade vara typen som var svår att bli av med, men det gick bra och han var trevlig.

Det var väl en spännande historia?


Jag, iklädd min nya YouTube-tröja.

Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits